szerző:
MTI

Folytatódik a tanuszoda- és tornaterem-fejlesztés, melynek második ütemében 26 településen épül tanuszoda, illetve 20 településen tornaterem, mindezek mellett 8 teljesen új iskola épül, 20 pedig bővül, míg egy iskola teljes rekonstrukción esik át - jelentette be Szabó Tünde sportért felelős államtitkár szerdai, budapesti sajtótájékoztatóján.

Képünk illusztráció
©

Szabó Tünde elmondta: 2010-hez képest jövőre 606 milliárd forinttal többet fordítanak az oktatásra, 18 milliárd forinttal többet, mint idén, miközben 500 iskolában indultak felújítások, bővítések. Hangsúlyozta: ezek a beruházások több lehetőséget, minőségi feltételeket biztosítanak a mindennapos testneveléshez és a sportoláshoz minden korosztály számára.    

Mint mondta, tavaly 1,2 millió gyermek mozgott mindennap az iskolában, ez azonban további feladatot jelent a kormány számára, hiszen folytatnia kell az iskolai sportinfrastruktúra fejlesztését, hogy a gyerekek biztonságos és modern környezetben mozoghassanak.    

A kormány 2014-ben döntött a mindennapos testnevelés infrastrukturális feltételeinek biztosítása érdekében a Nemzeti Köznevelési Infrastruktúra Programról (TTT), amelynek keretében országszerte épülnek vagy újulnak meg tornatermek, tanuszodák és komplett iskolák. A program első üteme 2015-ben, a második 2017-ben indult el.    

Szabó Tünde elmondta: a TTT-program első ütemében 25, a másodikban 26 településen létesül új tanuszoda, hogy tízéves korára minden gyermek biztonságosan megtanulhasson úszni. Eddig már 13 tanuszodát adtak át, most pedig kiválasztották azt a 26 települést, ahol megkezdődhettek az előkészületek. Az új tanuszodákban egységesen egy tanmedence és egy hatpályás, 25 méteres medence kap helyet.    

"A program első ütemében 27, a második ütemben 20 új tornatermet építenek, ebből 22-t már átadtak. A tornatermek azonos koncepció alapján, négy típus szerint épülnek meg, alkalmazkodva a helyi igényekhez és a fiatalok létszámához" - mondta az államtitkár. Komplett vadonatúj iskola 5 településen épül, a 24 tanterem-fejlesztésből 16-ot már átadtak.  

Mi a baj a magyar iskolákkal?

Tanárok, tantermek, tankönyvek - hajlamosak vagyunk azt gondolni, hogy csak ettől a három tényezőtől függ, mennyire "jó" az iskola, pedig számos kutatás bebizonyította, hogy az iskolaépület nem pusztán díszlet, a tér komoly hatással van az iskolai munkára.