Átfogó fogalomgyűjtemény közgazdaságtanból
- terjedelem: 14 oldal
részlet:
Árkövető magatartás Egy vállalat képes befolyásolni a termék árát, de áralakító szerepe korlátozott, versenytársai reagálását is figyelembe kell vennie
Alapvető piacok Termékpiac – fogyasztási cikkek és szolgáltatások piaca; tényezőpiac – termelési tényezők piaca
Termékpiac A végső fogyasztásra kerülő javak, a fogyasztási cikkek piaca
Preferencia-skála Szükségletek egyéni rangsora
Nomináljövedelem Pénzmennyiség
Reáljövedelem Áru és szolgáltatás mennyiség
Áralku A fogyasztó olcsón akar venni, az eladó drágán akar eladni
Hasznosság Valamely jószág vagy szolgáltatás hasznos tulajdonságainak összessége, illetve az az élvezet, melyet a fogyasztó elfogyasztása révén nyer
Hasznosság mérhetősége Kardinális megközelítés: a hasznosság abszolút nagyságát tőszámokkal méri, arányaiban is különbséget tesz;
Ordinális megközelítés: a fogyasztó hasznossági sorrendbe állítja a jószágokat, eldönti, mely jószág mekkora élvezetet jelent számára
Telítettségi pont Egy jószág azon mennyisége, melynél a fogyasztó összhaszna nem nő tovább
Határhaszon (MU) Szám, mely megmutatja, hogyan változik a fogyasztó összhaszna, ha egy egységgel növeli valamely termék fogyasztását
Összhaszon (TU) Határhasznok összege
letöltés