szerző:
Eduline

Átfogó fogalomgyűjtemény közgazdaságtanból - terjedelem: 14 oldal

részlet:

Árkövető magatartás Egy vállalat képes befolyásolni a termék árát, de áralakító szerepe korlátozott, versenytársai reagálását is figyelembe kell vennie

Alapvető piacok Termékpiac – fogyasztási cikkek és szolgáltatások piaca; tényezőpiac – termelési tényezők piaca

Termékpiac A végső fogyasztásra kerülő javak, a fogyasztási cikkek piaca

Preferencia-skála Szükségletek egyéni rangsora

Nomináljövedelem Pénzmennyiség

Reáljövedelem Áru és szolgáltatás mennyiség

Áralku A fogyasztó olcsón akar venni, az eladó drágán akar eladni

Hasznosság Valamely jószág vagy szolgáltatás hasznos tulajdonságainak összessége, illetve az az élvezet, melyet a fogyasztó elfogyasztása révén nyer

Hasznosság mérhetősége Kardinális megközelítés: a hasznosság abszolút nagyságát tőszámokkal méri, arányaiban is különbséget tesz;
Ordinális megközelítés: a fogyasztó hasznossági sorrendbe állítja a jószágokat, eldönti, mely jószág mekkora élvezetet jelent számára

Telítettségi pont Egy jószág azon mennyisége, melynél a fogyasztó összhaszna nem nő tovább

Határhaszon (MU) Szám, mely megmutatja, hogyan változik a fogyasztó összhaszna, ha egy egységgel növeli valamely termék fogyasztását

Összhaszon (TU) Határhasznok összege

letöltés