Nem meglepő eredménnyel zárult egy, a szülők körében végzett felmérés: a többség gyengének ítéli az iskolai nyelvoktatást.
A Szülői Hang májusban online kérdőíves felmérést végzett a szülők körében, akik egy ötös skálán 2,57-re értékelték a valós szituációkban alkalmazható kommunikációra felkészítés tekintetében.
A felmérésből az derül ki, hogy sok múlik a tanár személyén, ugyanis akik az átlagnál jobb értékelést adtak, azok legtöbbször a tanárt értékelték jól. Az is sokat elárul, hogy 13 százalék egyáltalán nem tudott pozitívumot megnevezni az iskolai nyelvoktatással kapcsolatban.
A legnagyobb problémát leggyakrabban a rossz tanítási módszertanra utaló problémák jelentik: sokan jelezték, hogy az oktatás túl elméleti, és nem készít fel a valós életben alkalmazható valódi szóbeli kommunikációra és nem is motivál kellően, ezzel szemben viszont szükségtelenül nagy hangsúlyt fektet a nyelvtanra, egyes visszajelzések szerint a szükségtelen magolásra.
Az iskolai nyelvoktatás színvonalának emelése azért is fontos lenne, mert 2020-tól már csak az léphet be a felsőoktatásba, akinek van legalább egy középfokú nyelvvizsgája. Bár a közoktatásnak elméletileg célja a 12. osztály végéig középfokú nyelvtudást adni, ez a legtöbb esetben csak költséges magánórákkal megtámogatva sikerül.