szerző:
eduline/mti

Az anyagi és a kulturális háttér nagyon erős hatással van az iskolai teljesítményre - közölte az Oktatási Hivatal főosztályvezetője az M1-en ma délelőtt. Azt is elmondta, ez nem változik meg egyhamar.

Pongrácz László ezt az országos kompetenciaméréssel kapcsolatban mondta, amelyet szerdán tartanak szinte az összes iskolában. A vizsgálat több mint 266 ezer tanuló bevonásával zajlik, azon a hatodik, a nyolcadik és a tizedik évfolyam diákjai vesznek részt.

A főosztályvezető kiemelte a tanulói háttérkérdőív fontosságát, amellyel - anonim módon - feltérképezik a diákok szociokulturális körülményeit, hogy ennek alapján is összehasonlíthassák a teljesítményüket.

Kapcsolódó cikkek

A tanároknak nem kellenek a kísérleti tankönyvek

Az általános iskolások terhelése csökkenhet

260 ezer diák írt ma kopetencia-tesztet

Pongrácz László elmondta, hogy az Oktatási Hivatalnak nincsenek államilag meghatározott feladatai az eredmények javítására, az ő dolguk az, hogy a felméréssel tükröt tartsanak az iskoláknak. Kifejtette, hogy az elmúlt években nem változott érdemben az átlagos kompetencia, ehhez ugyanis alapvető reformoknak kellene bekövetkezniük az oktatásban, és azok eredménye is csupán hosszabb idő elteltével jelenne meg a vizsgálatban.

Nagy meglepetést egyébként nem okozhatnak Pongrácz szavai, a tanárlázadások alatt is visszatérő téma volt, hogy bár a Klik a különbségeket akarta csökkenteni a diákok között, ez legfeljebb úgy sikerült, hogy a tehetősebb iskolákat is visszahúzták.