A tanév rendjének átgondolása indokolt, azonban szigorúan össze kellene kötni a tananyag mennyiségének és így a tanítási napok számának csökkentésével a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete szerint.
A Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete (PDSZ) szerint a tanév rendjének átstrukturálása indokolt felvetés, de szigorúan össze kell kötni a tananyag mennyiségének, így a tanítási napok számának csökkentésével.
Mendrey László PDSZ-elnök közleményében azt írta, ebben az esetben látja növelhetőnek az őszi, a téli és a tavaszi szünet napjainak számát.
Álláspontjuk szerint nem kell hozzányúlni a nyári szünethez sem. Már csak azért sem, mert június második felében és augusztus végén az időjárási körülmények nem teszik lehetővé a hatékony tanítást az iskolákban - jegyezte meg. Hozzátette: ha az évközi szünetek hossza változatlan marad, akkor sem indokolt a nyári szünet megkurtítása, még a szülőkre való hivatkozással sem, hiszen minden iskolai tanítási szünet kiemelt feladatot ró a szülőkre, legyen szó bármelyik évszakról.
A szakszervezeti vezető a kilenc évfolyamos képzés bevezetésének felvetését is mindenképpen indokoltnak tartja, hiszen a romló eredményességi mutatók egyértelműen jelzik: lépéskényszer van. Az átalakítás kidolgozása nem nélkülözheti a széleskörű szakmai egyeztetést, az ott kialakuló többségi álláspont figyelembevételét - közölte.
Mendrey László kiemelte: a kilenc évfolyamos szisztéma bevezetése felveti az egész oktatási rendszer átalakításának szükségességét, a tankötelezettségi korhatártól kezdve a hat- és nyolcosztályos gimnáziumok kérdésén át a pedagógusképzés átalakításáig bezárólag. Bár az idő sürget, kapkodni nem szabad. A finneknél negyven, a lengyeleknél kilenc évet vettek igénybe az előkészületek - jegyezte meg.
Tetszett a cikk? Kövess minket a Facebookon is, és nem fogsz lemaradni a fontos hírekről!
|