szerző:
Eduline

Az oktatási államtitkár szerint előtérbe kell helyezni az erkölcsöt és az etikát az oktatásban. Hoffmann Rózsa a keresztény civil szervezetek negyedik országos fórumán a Parlamentben szerdán azt mondta, hogy etika oktatás mindenütt lesz, és erősíteni kívánják a hittan oktatását az állami iskolákban is.

Az oktatási államtitkár szerint az iskolai nevelésben, az oktatásban az erkölcsöt, az etikát előtérbe kell helyezni, mert "erkölcsös társadalmat erkölcsi analfabétákkal nem lehet építeni".
   
A cél, hogy az erkölcsi nevelést erősítsék, és ennek fontos eszköze az etika- és hittanoktatás erősítése. Ez nem kötelező hittanoktatást jelent, de "arra ügyelni fogunk", hogy erősítsük a hittanoktatást az állami iskolákban is - emelte ki Hoffmann Rózsa, aki azt mondta, etikaoktatás mindenütt lesz majd. Kitért arra is, hogy szankcionálni kívánják azokat az iskolákat, amelyek valamilyen oknál fogva "ezt szőnyeg alá akarják söpörni".
   
Fontosnak tartotta és lépések sorozatát helyezte kilátásba, hogy a pedagógusok kiválasztásában, képzésében az etikai tartalom és szakmai alkalmasság megjelenjen. "Ki merem azt mondani, hogy el lehet küldeni a pályáról szakmai alkalmatlanság okán azt a pedagógust, aki (...) pornográf képeit a világhálón mutogatja" - jelentette ki az oktatási államtitkár.

Hoffmann Rózsa: etikaoktatás minden iskolában lesz

Hoffmann Rózsa azt mondta, hogy olyan jogszabályokat kívánnak alkotni amelyek megfelelnek az erkölcsi értékrendnek. Minden eszközt megadnak, hogy az egyházi iskolák száma gyarapodjék - jelezte, hozzátéve: ugyanakkor nem híve annak, hogy "csak a formális egyházi iskolák" száma növekedjen. Olyan egyházi iskolákra van szükség, ahol a hitüket mélyen megélő, azt tisztességen gyakorló tanárok a jó erkölcsre is tanítják a gyermekeket - mondta Hoffmann Rózsa.
   
Kitért arra is, hogy az a belső értékvesztés, ami összekeveri a hazugságot az igazsággal, a tekintélyt, tiszteletet nem ismeri, és áthatotta az elmúlt húsz évben a társadalmat, érintette az iskolákat is.
   
Az államtitkár kifejezetten pedagógiai jellegű oknak nevezte, hogy az elmúlt évtizedekben csak a mérhetőt díjazták az iskolákban, csak azt tekintették iskolai eredménynek, ami számokban, mértékegységekben kifejezhetők. A különböző mérések amelyek a közoktatásban megjelentek hasznosak, de a gyermek erkölcsi fejlődése számokban nem mérhető.

MTI