szerző:
Eduline

Ha a vizsgaidőszak és az érettségi végéhez közeledve azt veszitek észre, hogy egyre gyorsabban fogy az otthoni kávékészlet, érdemes kipróbálnotok más módszereket is. Nem a kávé az egyetlen, amellyel át lehet vészelni a magolós éjszakákat.

©

A legfontosabb: nem szabad stresszelni, és nem is a cigi a legjobb "nyugtató", amit a vizsga előtti napon bevethettek. Inkább sportoljatok 30-40 percet, hallgassatok zenét, aludjatok egyet. Ha hagyjátok eluralkodni magatokon a vizsgadrukkot, ébren tudtok majd maradni, de a hatékony tanulásról lemondhattok. Íme, tíz tipp a stressz csökkentéséhez.

A kávé lecserélését kezdhetitek teával. A fekete tea mellett a zöld és a fehér tea is élénkítő hatású, és sokkal kevésbé terheli a szervezeteteket. Nassoláshoz jó ötletnek tűnhet a csoki és a szőlőcukor, de ezek csak rövidtávon hatnak. Rágcsáljatok inkább diót, egyetek epret, esetleg áfonyát, ezek mind javítják a koncentrációképességet.

A vitaminok közül a B1, B6, B12 és a C-vitamin is jót tesz vizsgaidőszakban. Előbbieket teljes kiőrlésű termékek, olajos magvak és tejtermékek is tartalmazzák, a C-vitaminban gazdag italok pedig kifejezetten jól jönnek a nagy melegben. Kipróbálhatjátok a ginzenggyökér kivonatát és a gingko bilobát is, ezek javítják a koncentrációt, az éberséget és az emlékezőképességet.

Ha az éjszakai tanulás közepén mégis rátok törne az álmosság, menjetek el mozogni egy kicsit, vagy vegyetek egy gyors zuhanyt. Hét jel, hogy túl sok kávét ittatok tanulás közben.

Tetszett a cikk? Kövess minket a Facebookon is, és nem fogsz lemaradni a fontos hírekről!