szerző:
Eduline

A legtöbb diák és tanár számított arra, hogy a holokauszt emlékéve miatt az idei töriérettségiben lesz olyan feladat, amely a holokausztról szól – mondta az eduline-nak az egyik budapesti gimnázium szaktanára, aki szerint nagy meglepetés nincs a középszintű vizsgán, viszont a közép-európai országok gazdasági teljesítményéről szóló feladatot sok vizsgázó el fogja rontani.

©

„Jól szerkesztett, szakmailag kifogástalan feladatsort kaptak a középszinten érettségizők” – mondta az eduline-nak az egyik budapesti gimnázium történelemtanára, hozzátéve: a kettest az idén is megszerezhetik azok, akik jól értelmezik a szöveget és jól használják a térképet, de az az utóbbi években az is érzékelhető, hogy a jobb jegyhez a diákoknak szükségük van történelmi látásmódra és a szaknyelv ismeretére.

Itt van a középszintű töriérettségi hivatalos megoldása.

Itt van az emelt szintű töriérettségi hivatalos megoldása.

Itt van a középszintű töriérettségi első részének nem hivatalos, szaktanár által kidolgozott megoldása!

Itt van a középszintű töriérettségi második részének nem hivatalos, szaktanár által kidolgozott megoldása.

Itt találjátok folyamatosan frissülő tudósításunkat a töriérettségiről - a vizsga után jövünk a nem hivatalos megoldásokkal!

1956 és Nagy Imre a középszintű töriérettségi második részében - friss infók

EU, nyugdíjrendszer, kapitalista világgazdaság és 1956 az emelt szintű töriérettségin

Hoffmann Rózsa kedvencéről is írhatnak esszét a diákok a töriérettségin

Ahogy arról az eduline elsőként beszámolt, a bolsevik diktatúráról, a rendszerváltásról és az 1989-es alkotmányról, a magyarországi holokausztról, Marxról és a liberalizmusról, az ókori kultúráról, valamint a közép-európai országok 2001 és 2009 közötti gazdasági teljesítményéről is kaptak kérdéseket a diákok a középszintű töriérettségi első, rövid feladatokból álló részében.

A középszintű töriérettségi két részből áll: először 10-12 rövid feladatot kell megoldani, ezek a szaknyelv ismeretét, a tárgyi tudást (évszámok, nevek, topográfia) ellenőrzik, általában szövegeket, képeket vagy diagramokat kell értelmezni.

A szaktanár szerint a középszintű feladatsor első részében egy olyan feladat van, amely nehézséget okozhat a vizsgázóknak – a diákoknak egy grafikon alapján kell jellemezniük Csehország, Magyarország, Lengyelország, Szlovákia, valamint az Eu15 2001 és 2009 közötti gazdasági teljesítményét. „Bár az órákon szoktunk ehhez hasonló feladatokat gyakorolni, biztos vagyok benne, hogy sok diák el fogja rontani a grafikon értelmezését, és rossz válaszokat ad majd a kérdésekre. Persze ez nem a feladat hibája” – mondta a szaktanár.

Tetszett a cikk? Kövess minket a Facebookon is, és nem fogsz lemaradni a fontos hírekről!