szerző:
Eduline

Akkor vagyunk csak képesek oktatáspolitikáról informáltan gondolkodni, ha nem kiüresedett politikai narratívákból...

©

Akkor vagyunk csak képesek oktatáspolitikáról informáltan gondolkodni, ha nem kiüresedett politikai narratívákból indulunk ki, mint amilyenek például az „ország modernizációja” vagy a „nemzet felemelkedése”, hanem az oktatás céljával: a tanulók tanulásával kapcsolatban vagyunk képesek elvárásainknak nem megfelelő eredményeket azonosítani – olvasható az OktpolCafén, Radó Péter és Setényi János oktatáskutatók vitairatában.

Nem az a probléma, hogy a magyar közoktatás átlagos eredményessége alacsony. Előrehaladás és mért tanulási eredmények tekintetében a magyar közoktatás a legfejlettebb országok átlaga körül teljesít, ami valójában igen jó eredmény. Az alapvető probléma elsősorban az, hogy a magyar közoktatás saját potenciálja alatt teljesít. A lehetőségeket erőteljesen alulmúló teljesítmény oka elsősorban a magyar közoktatás alacsony hátránykompenzációs képessége és az ennek következtében keletkező kiugróan nagymértékű oktatási egyenlőtlenségek. Mi a baj a magyar közoktatással? Merre kellene továbbhaladni? Jó-e a kormány által kijelölt irány? A teljes vitairatot az OktpolCafén olvashatjátok el.