Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Idén 2,4 milliárd forintra pályázhattak a települések, hogy nyáron is meleg ételt adhassanak a diákoknak. Magyarországon számítások szerint 120 ezer gyerek élhet mélyszegénységben, közülük a becslések szerint 20 ezren éhezhetnek.
Sok szülőnek jelent gondot nyáron meleg ételt tenni a gyerekek elé. Egy négygyermekes anyuka a Magyar Rádió Napközben című műsorában például azt mondta, abból a pénzből, amiből gazdálkodniuk kell, egyszerűen ezt már nem tudja biztosítani. Tanév idején ez nem gond, mert a kedvezményesen ebédelhetnek, nyáron azonban nincs ilyen lehetőség, a kicsik pedig szabályosan éheznek, meleg ételt például négy napja ettek.
A Gyermekétkeztetési Alapítvány 18 éve igyekszik segíteni élelmiszercsomagokkal, adományokkal, ám a szervezet munkatársa szerint egyre kevesebb a támogató, miközben egyre nő a támogatást kérők száma. Berta Klára megrázó esetekről is beszámolt. Van, hogy egy Budapesttől nem messze élő tanító házaspár hétvégente meghívja diákjait zsíros kenyérre, hogy ehessenek, egy tízéves kisfiú a családjának, szüleinek, testvéreinek vitte haza a párizsis kenyeret az iskolából, de az sem ritka, hogy az egyetlen ennivaló a szomszédban érő gyümölcs.
A úgy látja, több figyelmet kellene, kapjon a megelőzés, ezért folyamatosan keresik is a támogatókat, várják a felajánlásokat, indítják az akciókat országszerte, most is indul például egy adományozó roadshow. Barta Klára ugyanakkor arra is felhívta a figyelmet, hogy bár egy-egy ilyen akció, rádió- vagy tévéműsor után tömegestül jelentkeznek a segíteni akarók, az adakozó kedv rendre nagyon hamar lelohad.