Felsőoktatási Műhely címmel jelentet meg újabb kiadványt az Országos Felsőoktatási Információs Központ (OFIK), mely szakmai folyóiratként, negyedévente foglalja össze a hazai felsőoktatás főbb tendenciáit, legfontosabb kérdéseit.
A Felsőoktatási Műhely azzal a céllal jött létre, hogy a felsőoktatásban zajló dinamikus átalakulás hatásairól empirikus kutatásokkal és statisztikai felmérésekkel alátámasztva számoljon be, ezzel is segítve a leendő hallgatók választását és a munkaerőpiac érdeklődését egyaránt. Az OFIK tájékoztató tevékenységének hátteréül folyamatosan zajlanak különböző adatgyűjtések, melyekből szociológiai kutatások, rangsorok készülnek. A Felsőoktatási Műhely célja az ezekben rejlő közérdekű információk közzététele, feldolgozása. A felvi.hu oldalon a Felsőoktatási műhely csatornában a kiadvány online változata olvasható, ahol lehetőség van egyes kutatások, háttéranyagok, hosszabb elemzések közreadására is, valamint itt van mód előfizetni online a kiadványra.
Hamarosan kapható az első számOktóber végétől kapható a könyvesboltokban, vagy érhető el interneten az új kiadvány.A Felsőoktatási Műhely első száma a bolognai képzést járja körül. Az anyagban érvek és ellenérvek egyaránt elhangzanak, egy körinterjú ad keretet arra, hogy több oldalról tájékozódhassanak az olvasók a szakmai álláspontokról. Az első számban Pléh Csaba, a Magyar Tudományos Akadémia főtitkár-helyettese beszél a felsőoktatás átalakulásáról, akadémiai szemszögből vizsgálva a témát.A kiadvány egyik céljának megfelelően - miszerint közérdekű rangsorokkal, empirikus kutatásokkal, statisztikákkal kívánnak szolgálni az olvasóknak - a nyitó számban a hallgatói mobilitásról és a jelentkezők regionális eloszlásáról számol be részletesen a Felsőoktatási Műhely.A lapban továbbá szerepelnek felsőoktatási rangsorok, valamint rendszeresen helyet kapnak majd külső szerzők kutatási eredményei, ismert vagy kevéssé ismert kutatócsoportok, kutatóműhelyek.Az első szám a Semmelweis Egyetem Egészségügyi Menedzserképző Központjában működő kutatói teamnek adott helyet - szintén érintve a bolognai átalakulás kérdését - az orvostanhallgatók pályaválasztási motivációit és mobilitási szándékait vizsgáló felmérések eredményeit bemutatva.(
www.edupress.hu)