szerző:
Eduline

Solti Péter, a Klebelsberg Központ elnöke szerint a tanári életpálya ma már vonzó, legalábbis ezt mondta a Magyar Hírlapnak adott interjúban. Arról is beszélt, adatbázist építenek, amely megmutatja, hogy az egyes tanároknak mekkora terhelése van.

Solti Péter, a Klebelsberg Központ elnöke
©

"A pedagógus-életpálya szerintem ma már vonzó. Az, hogy van előrelépési lehetőség, motiváció. Amire több energiát kell fektetni, az az, hogy azokon a területeken, ahol a státusok betöltésével kapcsolatban vannak kihívások, még inkább motiváljuk a fiatal, végzős pedagógusokat, akár lakhatási feltételekkel is, vagy más ösztönzőkkel. De ebben az irányban is elindultunk" - mondta a Magyar Hírlapnak Solti Péter, hozzátéve: a vezetői pótlékokat megemelték, ha minőségi munkát végez egy pedagógus, akkor megvan a lehetőség arra, hogy azt a vezetője anyagilag is elismerje.

"Ha ezt a kultúrát sikerül megvalósítani, az sokat fog segíteni. Például, ha valaki vállalja, hogy átmegy egy másik faluba tanítani, ahol van betöltetlen státus, akkor ösztönözni kell, és ebben a tanévben erre már lesz lehetőség" - magyarázta.

A Klebelsberg Központ elnöke hozzátett: adatbázist építenek, amely megmutatja, hogy az egyes tanároknak mekkora terhelése van, hány osztállyal, hány gyerekkel, hány órában, milyen tantárgyakat oktatnak. "Decemberre pontosan fogjuk látni, hol érdemes kicsit máshogyan szervezni a munkát. Ellátatlan órák most sincsenek, mindenütt sikerül áttanítással vagy többletmunka-elrendeléssel megoldani az ellátást. Másrészt azonban a gyermeklétszám csökken, a pedagóguslétszám viszont emelkedik, csaknem kétezerrel nőtt tavalyhoz képest a tankerületekben dolgozó pedagógusok száma. Tehát vannak iskolák, ahol a gyereklétszámhoz képest kevés a tanár, másutt ez fordítva van. Azt gondolom, egy-két éven belül ki tudjuk ezt egyenlíteni" - magyarázta.

Solti Péter arra is kitért, nagyon hízelgőnek tartja, ha bármiben is Palkovics László oktatási államtitkárhoz hasonlítják. "Szeretek dolgozni, értelmes munkát végezni. Az ő időbeosztását nehezen tudom követni, róla közismert, hogy nagyon keveset alszik, nekem egy picivel több szükségem van az alvásra, de képes vagyok feszítetten dolgozni" - mondta.

„A hivatásuk iránt elkötelezett tanáregyéniségek mélyen megalázónak tartják ezt a procedúrát"

„A hivatásuk iránt elkötelezett, karizmatikus tanáregyéniségek mélyen megalázónak tartják ezt a procedúrát" - mondta a pedagógusminősítés rendszeréről Marton Lívia tankönyvszerző, angoltanár, aki az Eduline-nak adott interjúban arról is beszélt, mitől éreznék jól magukat a pedagógusok az iskolákban, és miért igaz a tanári portfóliókra, hogy „a papír mindent elbír".