szerző:
MTI

A Pedagógusok Szakszervezete (PSZ) a legújabb PISA-felmérés eredményei alapján igazolva látja azt a korábbi álláspontját, hogy mindaddig, ameddig az iskolák szakmai önállóságát nem állítják helyre, a nevelő és oktató munka színvonala nem fog javulni.

Mint írták, a PSZ továbbra is fenntartja azt az álláspontját, hogy a nevelő és oktató munkának alapvetően a készség- és képességfejlesztésre kell irányulnia.

A kedden nyilvánosságra hozott PISA-felmérés szerint romlott a magyar diákok teljesítménye az utóbbi években, a szövegértés és a természettudományok területén gyengébb, matematikában pedig ugyanolyan eredményeket értek el a tanulók, mint 2012-ben.

Palkovics László oktatási államtitkár kedden az MTI-nek azt mondta: a lexikális tudás- és a kompetenciafejlesztése egyaránt fontos. Palkovics László felhívta a figyelmet arra, hogy három különböző felmérésről van szó, más korosztályt, más gyermekcsoportot érintenek, és más szempontok alapján történtek a mérések. Kitért arra is: egy 2015-ös mérés egy két évvel korábban bevezetett új tanterv hatásait még nem mutatja be.

A másik szakszervezet, a PDSZ az eredményeket szerdán úgy kommentálta: az előző PISA-jelentés, és az azóta bevezetett változtatások ismeretében egyáltalán nem meglepetés, hogy 2016-ban az OECD országai között Magyarország a sereghajtók közé került. Mendrey László, a PDSZ elnöke szerdán az MTI-hez eljuttatott közleményében azt írta, talán csak a zuhanás mértéke volt letaglózó és megalázó.