A Fővárosi Pedagógiai Szakszolgálat főigazgatója szerint új továbbtanulási lehetőségeket kapnak a beilleszkedési, tanulási és magatartási nehézségekkel küzdő gyermekek a köznevelési törvény közelmúltban elfogadott módosításával. Hogy miért? A főigazgató szerint az osztályozás folyamatos bevezetése megfelelő motivációt jelent majd náluk.
Mosányi Emőke az M1-en hétfőn azt mondta: a tanulási nehézségekkel küzdő gyermekek bizonytalanabbul, lassabban tanulnak átlagosan fejlődő társaiknál, ugyanakkor kiemelt tanári, szülői odafigyeléssel meg tudnak felelni az iskolai elvárásoknak.
A főigazgató szerint az osztályozás folyamatos bevezetése megfelelő motivációt jelent majd náluk, így sok tanulási nehézséggel küzdő gyermeknek nem kell majd 14-18 éves korában szembesülnie például azzal, hogy azért nem tud továbbtanulni, mert egy klasszikus érettségi tantárgyból nem kapott érdemjegyet.
A Taigetosz-törvényt az oktatási jogok biztosa is megvédte, de lehet, hogy nem olvasta Gyarmathy Éva témában írt véleményét. Gyarmathy Éva klinikai és neveléslélektan szakpszichológus, az MTA TTK Kognitív Idegtudományi és Pszichológiai Kutatóintézete tudományos főmunkatársa egy levélben foglalta össze érthetően, miért okoz óriási pusztítást az a törvénymódosítás, melyet kedden fogadott egy az Országgyűlés.