Egy új kutatás arra a megállapításra jutott, hogy ha lecsökkentenék az iskolai hetet ötről négy naposra, sokkal javulna a diákok tanulmányi teljesítménye, különösen matekból.
A Georgia és Montana államok egyetemének kutatói a negyedikes és ötödikes diákok eredményeit vizsgálták meg olvasásból és matematikából úgy, hogy csak négynapos iskolahetet vezettek be a számukra.
Az eredmények azt mutatták, hogy látványosan megnőtt az ötödikes diákok teljesítménye matematikából, bár az olvasás területén nem volt nagy a változás.
A kutatók szerint mindez rávilágít arra, hogy nem csak olcsóbb lenne a négynapos tanhét, hanem sokkal hatékonyabb, eredményesebb is. Coloradóban, Új-Mexikóban és Wyoming államban már próbálkoznak is a bevezetéssel.
Az Independentnek nyilatkozott a School of Policy Studies dékánja, Mary Beth Walker, aki elmondta, meglepte a kutatási eredmény, mert úgy gondolta, a rövidebb hét miatt a négy napon hosszabb ideig kell benn maradniuk a diákoknak, és főleg a kisebbek, nem tudnak olyan hosszan figyelni. A hosszabb hétvégét pedig azért is károsnak tartja, mert így szerinte a diákok sokkal több dolgot felejtenének el a tanultakból.
Azt azonban pozitívumként említette, hogy így talán kevesebb lenne az iskolai hiányzás is, hiszen ha valaki fogorvoshoz akarja vinni a gyerekét, már nem kellene kivennie az iskolából, hanem időzíthetnék péntekre.
Arról a kutatásban nem esett szó, hogy a szülőket ez hogyan érintené, hiszen így meg kellene oldaniuk még egy nap felügyeletet.
Tetszett a cikk? Kövess minket a Facebookon is, és nem fogsz lemaradni a fontos hírekről!
|