Matematikából és szövegértésből is az elmúlt évek legrosszabb eredménye született.
Tantervreformra készül Szlovákia, miután Tomáš Drucker oktatási miniszter „nemzeti tragédiának” nevezte a legfrissebb PISA-eredményeket - írta meg az Euractiv.
A hírek szerint a szlovák tanterv megreformálásán körülbelül 300 szakértő dolgozik. A legnagyobb problémát szerintük az jelenti, hogy a jelenlegi tanterv főként a memorizáláson alapszik. A diákok megszokták, hogy az órákon 80 százalékban a tanár beszél, és csak 20 százalékban várnak el tőlük valamilyen aktivitást.
Erika Fabiánová, a rozsnyói általános iskola igazgatója és a Denník SME munkatársa szerint döntő fontosságú, hogy a gyerekek ne csak passzív befogadók legyenek. Az általa vezetett intézményben éppen ezért már új tanterv szerint oktatnak, beépítve az órákba a beszélgetéseket, a gyakorlást.
A december 5-én megjelent, 2022-es PISA-felmérés eredményei szerint a 15 éves szlovák gyerekek a valaha volt legalacsonyabb eredményeket érték el matematikából: a 2018-as 486 pontos eredményhez képest 2022-ben már csak 464 pontot értek el, de szövegértésből sem teljesítettek még ilyen rosszul (447 pont), és természettudományokból is a második legrosszabb eredmény, 462 pont született. Mindezek alapján az ország globálisan a 38., az EU-tagállamok között pedig a 22. helyen végzett.
A jelentős romlás okaként a koronavírus-járványt és a pandémia miatti bezárásokat teszik felelősség, főként, mivel a bezárások időtartama Szlovákiában volt az egyik leghosszabb a világon.