A járvány miatt hónapokig otthon tanuló diákok főleg matekból maradtak le - ebből a tárgyból valószínűleg kevésbé tudtak segíteni a szülők.
Egy iskolai tanév harmadával vannak lemaradva a koronavírus-járvány alatt távoktatásra kényszerülő diákok – írja a hvg.hu az Oxfordi Egyetem kutatása alapján.
A Nature Human Behaviour című folyóiratban megjelent, 5997 tanulmányt vizsgáló kutatás szerint a járvány idején a teljes iskolai tanév körülbelül 35 százaléka esett ki az online oktatás miatt minden évfolyamon. Ez főként a diákok matematikai készségeit érintette, mivel ebből a tárgyból feltehetőleg kevésbé tudtak segíteni nekik a szüleik.
Bastian Betthäuser, a tanulmány szerzője szerint a lemaradás behozataláért tett intézkedések sikeresek, de az érintett gyerekek még mindig nem érték utol magukat, ezt a problémát pedig minél hamarabb orvosolni kellene.
„Ez egy igen komoly probléma lesz azon generáció számára, amelyiket az iskolában érte a világjárvány” – mondta, hozzátéve, hogy a lemaradás akár a jövő munkaerőpiacára is negatív hatással lehet.
A szakemberek összesítése szerint egyébként globálisan a diákok 95 százalékát érintette az iskolabezárások és karantén miatt átlagosan 3,5 hónapra elrendelt online oktatás. Ugyanakkor a lemaradás ellenére a fejlett országokban némi haszna is volt ennek a nehéz időszaknak; a diákok többsége ugyanis megtanulta magabiztosan kezelni a digitális eszközöket.