Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Egyre több magyar diák dönt úgy, hogy köszönik, nem kérnek a magyar felsőoktatásból, és külföldi lehetőségeket...
Egyre több magyar diák dönt úgy, hogy köszönik, nem kérnek a magyar felsőoktatásból, és külföldi lehetőségeket keresnek. A magyar egyetemi, főiskolai rendszert érintő változásoknak és a megnyíló uniós lehetőségeknek köszönhetően hamar megjelentek olyan vállalkozások, melyek igyekeznek felkészíteni a diákokat a külföldi felsőoktatási intézményekbe jelentkezésre. A piac egyelőre még nem nagy, ám bővül, emellett pedig a már működő cégek is bővítik, illetve optimalizálják portfóliójukat, melyek egyre inkább a közösségépítést, és az itthoni munkahely-lehetőségek felkutatását is tartalmazzák - írja a hvg.hu.
"Az EngAme-et egy jó barátom alapította még 2006-ban a saját külföldi tapasztalataira építve, de igazán nagy lendületet akkor kapott a projekt, amikor 2010-ben többen is becsatlakoztunk" – mondta Lévai Balázs, a külföldi felsőoktatásra felkészítő EngAme Kft. ügyvezetője. Ez ráadásul pont egy évvel a magyarországi oktatási rendszert érintő változások előtt történt, vagyis egybeesett a hazai lehetőségek bizonyos mértékű szűkülésével is. Az EngAme ügyvezetője szerint 2011-től kezdődően sokkal intenzívebbé vált az érdeklődés a külföldi lehetőségek iránt, s ez a trend is segítette őket a növekedésben.
"Gyors és érdekes változásoknak lehettünk tanúi 2010-ben, ekkor indultunk mi is és az EngAme is, a piac ebben az időszakban ugyanakkor még az oktatási tájékoztatásra helyezte a fő hangsúlyt" – fejtette ki Léderer Dániel, a Milestone Intézet igazgatója és társalapítója. Először csak egy úgynevezett counseling szolgáltatást nyújtottak, vagyis tanácsot biztosítottak a hozzájuk forduló diákoknak a külföldi tanulmányokhoz történő jelentkezésre. Léderer szerint viszont hamar világossá vált, hogy itthon még nem működik az angolszász országokban sok helyen létező előkészítő iskola, amely a középiskolai diákoknak segítene a külföldi egyetemre jelentkezésben. Ezért született meg az a döntés, mely szerint egy mentorprogram irányába mozdulnak el az "utolsó perces felkészítéstől". A cikk folytatását a hvg.hu-n olvashatjátok el.