szerző:
Eduline

Két hónap alatt több mint ötszáz pedagógus, szülő, diák és szervezet küldte el véleményét az új Nemzeti alaptanterv (Nat) tervezetéről a dokumentumot kidolgozó Oktatás 2030 Tanulástudományi Kutatócsoportnak.

©

Az oktatas2030.hu oldalon közzétett statisztikák alapján a Nat-tervezet leginkább a pedagógusokat mozgatta meg, a beérkező vélemények 52 százalékát tanárok írták.

A legtöbb hozzászólás az általános iskolai és a középiskolai neveléshez érkezett, a tantárgyi területek közül pedig a természettudományok oktatása mozgatta meg leginkább a hozzászólókat.

Csépe Valéria, az új Nat-ot kidolgozó kutatócsoport vezetője a Magyar Tudományos Akadémia múlt heti közoktatási konferenciáján azt mondta, a beérkezett vélemények alapján elkészítettük a módosított Nat-tervezetet, „ez most már az a javaslat, amely alapján a kodifikációs eljárás elindulhat”.

Életkorlátozó tényező: túl magasak az új NAT óraszámai az MTA szerint

Legalább egy évvel halasszák el az új Nemzeti alaptanterv (NAT) bevezetését - ezt javasolja a Magyar Tudományos Akadémia Közoktatási Elnöki Bizottsága, amely hétfőn hozta nyilvánosságra részletes véleményét a NAT-tervezetről. Azt írják, az óraszámok túl magasak, a diákok iskolai terhelése már-már „életkorlátozó tényező", ugyanakkor a természettudományos tárgyak háttérbe szorulása aggasztó.