A tanárok 97 százaléka szerint a tudatos pénzkezelés tanítható - derül ki a K&H Vigyázz, kész, pénz! pénzügyi vetélkedő szervezői által készített felmérésből, amelybe 300 pedagógust vontak be.
A kutatásból kiderült, hogy a megkérdezett pedagógusok 76 százaléka úgy látja, hogy a gyerekek nem osztják be jól pénzüket, azonban 97 százalékuk szerint a tudatos pénzkezelés tanítható. Legyen szó akár kisebb, akár nagyobb összegről fontos, hogy a gyerekek tisztában legyenek annak értékével.
A kutatásban megkérdezettek 68 százaléka gondolja úgy, hogy az általános iskolások elsősorban a családtól tanulnak a pénzügyekről és csupán 10 százalék voksolt amellett, hogy az iskolának is döntő szerepe lenne ebben. Ennek főként abban látják az okát, hogy pénzügyi fogalmakkal alig találkozhatnak diákok az iskolában, ha mégis, akkor inkább pár matematikai példán keresztül.
A középiskolások esetében az internet szerepét, befolyását helyezték magasra a pedagógusok: a válaszadók 46 százaléka a középiskolások esetében az online tájékozódást vélte a gyerekek fő információszerzési módjának. Itt már több szó eshet a pénzügyekről, mint az általános iskolai évek alatt, így a középiskolai felkészítők 31 százaléka tartja az iskolát lényeges tényezőnek a gyerekek pénzügyi oktatásában és 47 százalék gondolja ezt a családról.
A magyar fiatalok pénzügyileg tudatosabbak, de sokan mégis úgy érzik, hogy elvesztik az irányítást a kiadásaik felett, és elégedetlenek az anyagi helyzetükkel - derült ki az Intrum felméréséből.
Ha szeretnéd megkapni legfrissebb cikkeinket az érettségiről, az egyetemi-főiskolai és a középiskolai felvételiről, ha érdekelnek a felsőoktatás, a közoktatás, a nyelvoktatás és a felnőttképzés legfontosabb változásai, iratkozz fel hírleveleinkre.
|