Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
A töriérettségi 9-es feladatáról van szó, ami a megoldások megjelenése után hatalmas vitát robbantott az olvasóink körében is. A történelemtanár Oktatási Hivatalnak írt levelét nekünk is elküldte, szó szerint közöljük.
A kérdéses feladattal kapcsolatban már tegnap mi is megkérdeztünk egy szaktanárt, aki szerint a feladat szövege félrevezető és kétértelmű. A feladatsor megnézése után, benne is kétségek merültek fel a helyes megoldással kapcsolatban, a mai hivatalos megoldókulcs megjelenése után pedig az OH-nak is elküldte, miért tartja kifogásolhatónak a helyes választ, illetve miért kéne mindkét lehetőséget elfogadni a javítások során.
"A középszintű történelem írásbeli feladatlap 9. feladat b) pontja azért hiányos/félreértelmezhető, mert a szövegrészletek közül kettő is a zsidóság érdekében való megszólalást tükröz, a vizsgázó pedig nem ismerheti a tágabb szövegkörnyezetet. A Numerus clausus törvény beterjesztője már önmagában bűnbaknak tekinti a zsidókat(anélkül egyébként, hogy konkrétan megjelölné az érintett „népfajt vagy nemzetiséget”). Tehát az, aki a törvény bevezetése ellen érvel (szempontjait abszurdnak tekintve), az önmagában azzal, hogy kritizálja a törvényt és felveti a szempontok érvényesíthetetlenségét, az kifogásolja, hogy a zsidókat bűnbaknak tekintik.Amennyiben nem ismeri a vizsgázó a tágabb szövegkörnyezetet –márpedig, miért lenne kötelessége ismerni- arra a megállapításra is juthat, hogy csak a „C” forrás, amelyik kifogásolja a zsidók bűnbakká nyilvánítását. Az „A” forrást értelmezve ugyanis arra a következtetésre is juthat, hogy miért éppen most, amikor annyi bajunk van nekünk magyaroknak, akkor kell foglalkozunk a zsidók ügyével, amikor megannyi más probléma áll nemzetünk előtt. Tehát ez akár ügyrendi felszólalásnak is értelmezhető, amely a téma elnapolását szorgalmazza. Szaktanárként a fentiek alapján azon az állásponton vagyok, hogy javítási-értékelési útmutatója hibás a 9. feladat b, pontját illetően abban, hogy csak az A jelű forrást fogadja el helyes válaszként. Véleményem szerint az „A” és a „C” betűjelű forrás közül bármelyik elfogadható. Úgy vélem, hogy akkor, amikor csak az írásbeli vizsga eredménye alapján születik meg az érdemjegy, ez a méltányosság mindenképpen érvényesíthető."
Közben az érettségi nem áll meg, az angolról szóló, folyamatosan frissülő tudósításunkat itt találjátok:
Ma az angolérettségivel folytatódnak a vizsgák, nálunk megtaláltok minden fontos infót. Percről percre tájékoztatunk benneteket a feladatokról, vizsgázókról és nem utolsó sorban a nem hivatalos megoldásokkal is jövünk. Az angolérettségi nap szakmai támogatását köszönjük az Euroexam Vizsgaközpontnak.
Érettségizzetek velünk!
Az Eduline-on az idén is megtaláljátok a legfrissebb infókat az érettségiről: a vizsgák napján reggeltől estig beszámolunk a legfontosabb hírekről, megtudhatjátok, milyen feladatokat kell megoldaniuk a középszinten vizsgázóknak, de az emelt szintű írásbelikről is nálunk találjátok meg a tudnivalókat.
És ami a legfontosabb: az írásbeli után nálunk nézhetitek át először a szaktanárok által kidolgozott, nem hivatalos megoldásokat.
Délutánonként arról olvashattok, hogy mit gondolnak a tanárok és a vizsgázók a feladatsorokról, és persze ti is leírhatjátok véleményeteket kommentben, sőt a szaktanároktól is kérdezhettek.