Mikor kaphatjátok vissza a sikeres komplex nyelvvizsga árát? Milyen dokumentumokat kell csatolnotok az igénybejelentéskor? És mekkora összegű támogatásról van szó? Most minden fontos kérdést és választ összegyűjtöttünk a nyelvvizsgadíj visszaigényléssel kapcsolatban.
Mikor igényelhetitek vissza a nyelvvizsga árát?
Az első sikeres komplex nyelvvizsga díját akkor igényelhetitek vissza, ha a nyelvvizsga-bizonyítványban megjelölt vizsganapon – egyesíteni kívánt részvizsgák esetén a második sikeres részvizsgáról kiállított bizonyítványon megadott vizsganapon – még nem töltöttétek be a 35. életéveteket.
Abban az esetben, ha térítési díj ellenében tesztek emelt szintű idegen nyelvi érettségit, ennek az árát is visszaigényelhetitek. Ekkor az érettségi bizonyítvány vagy tanúsítvány kiállításának a napja számít. Honosítás esetén is ez a helyzet – a honosítási határozat kiállításának a napját kell figyelembe venni.
Mekkora összeget kaphattok vissza?
A támogatás maximuma mindig a díjfizetés időpontjában érvényes minimálbér 25 százalékának megfelelő összeg. Ez 2019-es vizsga, illetve honosítás esetén 37 250 forint, 2020-as befizetés esetén pedig legfeljebb 40 250 forint támogatást jelent. Egyesíthető részvizsgák esetén a második sikeres részvizsga díjának megfizetésekor érvényes minimálbér számít.
Meddig kérhetitek a támogatást?
A nyelvvizsga díját a nyelvvizsga-bizonyítvány kiállításának napjától számítva egy éven belül lehet visszaigényelni. Ha a szóbelit és az írásbelit külön-külön teszitek le és egyesítitek őket, akkor a második részvizsga napját kell figyelembe venni.
A komplex nyelvvizsgával egyenértékű emelt szintű idegen nyelvi érettségi díját, illetve a honosítás díját is az érettségi bizonyítvány vagy tanúsítvány kiállításának napjától, illetve a honosítási határozat közlésétől számított egy éven belül igényelhetitek vissza.
Hogyan igényelhetitek a visszatérítést?
A kérelmet a Magyar Államkincstár Nyugdíjfolyósító Igazgatóságához kell eljuttatnotok postai úton – a Budapest, 1820 címre – egy formanyomtatványon, vagy elektronikus űrlapon keresztül. A papíralapú formanyomtatványt innen tudjátok letölteni, az elektronikus űrlap pedig itt érhető el.
Milyen dokumentumokat kell csatolni az igénybejelentéskor?
Mivel igazolnotok kell, hogy befizettétek a vizsgadíjat, mellékelnetek kell az ezt bizonyító dokumentumokat is. Ez lehet a nyelvvizsgadíj megfizetését igazoló számla, honosított nyelvvizsga, illetve emelt szintű idegen nyelvi érettségi esetén az Oktatási Hivatal igazolása a honosítási eljárási díj, vagy az emelt szintű idegen nyelvi érettségi térítési díjának befizetéséről. A dokumentumnak a vizsgázó nevét is tartalmaznia kell.
Egyesíthető részvizsgák esetén, ha a két sikeres részvizsga-bizonyítvány kiállítása között több mint egy év telt el, akkor csak a második részvizsga számláját szükséges mellékelni a kérelemhez, mivel csak ezért kaphattok támogatást. Fontos azonban, hogy az első sikeres részvizsga anyakönyvi számát, illetve a bizonyítvány számát ebben az esetben is fel kell tüntetnetek.
Mit tehettek akkor, ha nincs meg a számla?
Nyelvvizsga esetén a nyelvvizsgaközpont tud kiállítani nektek a neveteket tartalmazó, a nyelvvizsgadíj befizetéséről szóló igazolást. Honosítás esetén pedig az Oktatási Hivatal tudja igazolni, hogy befizettétek az eljárási díjat.
A támogatásról szóló részletes tájékoztatót a Magyar Államkincstár honlapján találjátok.
Az Oktatási Hivatal (OH) három hónapra felfüggeszti a British Council Hungary nyelvvizsgaközpont működését, amiért az - mint kiderült - nem felel meg a jogszabályi előírásoknak.
Ha szeretnéd megkapni legfrissebb cikkeinket az érettségiről, az egyetemi-főiskolai és a középiskolai felvételiről, ha érdekelnek a felsőoktatás, a közoktatás, a nyelvoktatás és a felnőttképzés legfontosabb változásai, iratkozz fel hírleveleinkre.
|