Az ovis SNI-s diákok száma is folyamatosan emelkedik.
A KSH friss, 2024-2025-ös tanévre vonatkozó adataiból kiderült, hogy az óvodákban már 12748 sajátos nevelési igényű gyerek volt. Ez a szám 2020-ban és 2021-ben még 10 ezer körül mozgott, majd 2022-ben átlépte a 11 ezret, és 2023-ban pedig a 12 ezret.
Ezzel párhuzamosan az óvodákban, az általános-és középiskolákban összesen a számuk egy év alatt 104 865 főről 109 430 főre emelkedett.
A többségük - közel 50 ezren - súlyos tanulási zavarral küzd. Az autizmus spektrumzavarral diagnosztizált diákok száma egy tanév alatt 11685 főről 13238 főre nőtt, a súlyos figyelem zavarral rendelkezőké pedig 6940-ről 7875 főre.
Az SNI-s diákok helyzetével az Eduline-on is több cikkben foglalkoztunk. Jelenleg az egyik legnagyobb probléma az ő esetükben is a szakemberhiány, ugyanis nem az számít, hogy a gyerek mit tud, mire képes és mennyiben tud beilleszkedni a közösségbe, hanem az, hogy mi az elérhető; mi az infrastruktúra és mennyire van elérhető gyógypedagógus szakember.