A gyerekek nagyon korán, akár már ötévesen érzelmi különbséget tudnak tenni a pénz elköltése és megtakarítása között - állapították meg a Michigani Egyetem kutatói.
Mindez a későbbiekben hatással van a pénzzel kapcsolatos viselkedésükre is. A kutatásban szereplő 225 gyereket a válaszok alapján sorolták be a skálán. Ezt követően a kutatók azt is megvizsgálták, hogy ezek az érzelmi reakciók mennyire csapódnak le a mindennapi életben: a válaszhoz minden gyereknek adtak egy dollárt, hogy belátása szerint költse játékra, vagy tegye félre magának.
Megállapítottuk, hogy az öt-tíz éves korcsoportban a pénz elköltéséhez, valamint megspórolásához társuló érzelmek jól jelzik, hogy a gyerekek mit is fognak kezdeni a pénzükkel – mondta el Craig Smith, a tanulmány vezető szerzője.
A tanulmány szerint négyszer annyi gyerek volt spórolós, mint költekező, ami a felnőttekre is igaz.
Az elmúlt évtizedben nagyon népszerűek lettek azok a gyerekeknek szánt képzések, amelyek megtanítják őket a pénz kezelésére, értékére, a kiadások és megtakarítások nyomon követésére. Ha időben kiderül, hogy egy gyermek pazarlásra hajlamos, segítséget kaphat abban, hogy elkerülje később a túlköltekezés negatív következményeit.
Ismét szeptember elseje van, elkezdődött egy újabb tanév. Hajlamosak vagyunk azt gondolni, hogy a Pitagorasz-tétel, a muhi csata pontos dátuma, na meg a konyhasó képlete a legfontosabb, amit az iskolában megtanulhatunk. Pedig nem. Mutatunk öt dolgot, amire az iskolának kellene megtanítania. Pontosabban: az iskolának is meg kellene tanítania.
(24.hu)