szerző:
Eduline
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Tervezitek a nyelvvizsgát vagy már sikeresen vizsgáztatok, de még nem igényeltétek vissza a nyelvvizsgátok díját? Most megmutatjuk, hogyan tehetitek meg három egyszerű lépésben.

1. lépés: Kérjetek névre szóló számlát

Mivel igazolnotok kell, hogy befizetettétek a vizsgadíjat, mellékelnetek kell az ezt bizonyító dokumentumokat is. Ez lehet a nyelvvizsgadíj megfizetését igazoló számla, honosított nyelvvizsga, illetve emelt szintű idegen nyelvi érettségi esetén az Oktatási Hivatal igazolása a honosítási eljárási díj, vagy az emelt szintű idegen nyelvi érettségi térítési díjának befizetéséről. A dokumentumnak a vizsgázó nevét is tartalmaznia kell.

A kérelmet az első sikeres komplex nyelvvizsga után számított 1 éven belül kell benyújtani, fontos, hogy erre figyeljetek. Ha még nem vizsgáztatok, de szeretnétek, akkor a vizsgadíj befizetésénél mindenképpen kérjetek névre szóló számlát.

2. lépés: Töltsétek ki a kérvényt

Ezt elektronikusan és postai úton is megtehetitek.

Milyen adatok kellenek?

Az alapvető személyes adataitok mellett szükségetek lesz a nyelvvizsgátok adataira is (a vizsganap, nyelvvizsga-bizonyítvány kiállításának napja, a vizsga anyakönyvi száma és a bizonyítvány száma). Meg kell adnotok a számlaszámotokat és a bankotok nevét, ahova majd utalhatják az összeget, és csatolnotok kell a már említett számlát is.

A kérelemhez nem kell mellékelnetek a bizonyítványt, tanúsítványt, honosítási határozatot, mivel a kérelem elbírálásához szükséges további adatokat az Oktatási Hivataltól szerzik be.

Ha online külditek be a kérvényeteket, akkor a mellékleteket szkennelt dokumentumként vagy jó minőségű képként kell csatolni a kérelemhez.

Nyelvvizsgára készültök? Ezekkel az appokkal ingyenesen készülhettek a teljes vizsgára

Ha németül tanultok és nyelvvizsgára készültök, ezekkel az appokkal ingyenesen gyakorolhattok. Most összegyűjtöttünk nektek pár oldalt, amivel a különböző vizsgarészeket ismételhetitek át úgy, hogy közben el sem kell mozdulnotok a gép elől.

 3. lépés: Küldjétek el a kérvényt

Ha postai úton szeretnétek elküldeni, akkor megtehetitek, mégpedig a Magyar Államkincstár Nyugdíjfolyósító Igazgatóságához (postacím: Budapest 1820).

Ha az online ügyintézést választjátok, ehhez mindenképp kell ügyfélkapus regisztráció, hiszen így tudtok hitelesíteni.

A kérelmet elbíráló Magyar Államkincstár Nyugdíjfolyósító Igazgatóság a döntését 30 napon belül hozza meg, megállapítás esetén a támogatás összegét a döntés kiadását követő 13 napon belül utalja az általatok megjelölt belföldi bankszámlára.

Tetszett a cikk? Iratkozz fel hírlevelünkre

Ha szeretnéd megkapni legfrissebb cikkeinket az érettségiről, az egyetemi-főiskolai és a középiskolai felvételiről, ha érdekelnek a felsőoktatás, a közoktatás, a nyelvoktatás és a felnőttképzés legfontosabb változásai, iratkozz fel hírleveleinkre.