szerző:
Eduline

"Mostanra jól láthatjuk azt is, kik maradtak meg a szakma talaján, s kik igyekeztek a politikai mezőben hasznosítani az átalakítás nehézségeiből keletkezett feszültségeket" - többek között ez áll abban a pedagógusnapi levélben, amellyel Balog Zoltán, az emberi erőforrások minisztere köszöni meg a pedagógusok munkáját, akik a kétoldalas üzenetből azt is megtudhatják, mennyivel emelkedett a bérük az elmúlt években.

©

Balog Zoltán az intézményvezetőknek eljuttatott pedagógusnapi levelében először köszönetet mondott a tanároknak, tanítóknak azért, hogy "nevelték, tanították a gyermekeket, akiket szüleik Önökre bíztak, napról napra teljesítették mindazt, ami a hivatásukkal jár". De - úgy tűnik - az aktuálpolitikai utalásokat sem akarta kihagyni az üzenetből.

"Ebben a hamarosan véget érő tanévben a magyar köznevelés rendszerének évizedeken át húzódó átalakítása zárul le. A párbeszédnek is köszönhetjük, hogy az oktatásszervezés új rendszere egyre biztosabb lábakon áll" - írta. "Mostanra jól láthatjuk azt is, kik maradtak meg a szakma talaján, s kik igyekeztek a politikai mezőben hasznosítani az átalakítás nehézségeiből keletkezett feszültségeket" - olvasható a levélben, amelyben a miniszter azt is kiemeli: továbbra is folytatni akarja a párbeszédet azokkal, akik "szakmai alapon, a jobbítás szándékával, a rájuk bízottak érdekében fogalmazzák meg bírálataikat".

Arra is emlékeztette a tanárokat, tanítókat: idén szeptemberben újra emelkedik a bérük, méghozzá 3,5 százalékkal (ez körülbelül hét-tízezer forintos emelést jelent, erről itt írtunk).

Felidézte, hogyan változott a pedagógusok átlagbére 2010 és 2017 januárja között: "41,9 %-kal nőtt, míg a nemzetgazdasági átlagbér ugyanebben az időben "csak" 35,2 %-kal. Ennek eredményeképp 2017 januárjára az oktatásban magasabb volt az átlagbér (bruttó 279.439 forint), mint a nemzetgazdaságban (bruttó 273.822 forint)".

Hozzátette, a gyógypedagógus létszámának növelésére és munkakörülményeik javítására külön figyelmet kell fordítaniuk, fontos eredményként értékelte a tanárszakra jelentkezők számának növekedését, a következő tanév feladataként pedig az új Nemzeti alaptanterv kidolgozását, egyeztetését és a bevezetés előkészítését, valamint a kilenc évfolyamos iskoláról szóló párbeszédet nevezte.