Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Egyre több általános iskola marad igazgató nélkül Nagy-Britanniában, a betöltetlen álláshelyekre ugyanis alig van...
Egyre több általános iskola marad igazgató nélkül Nagy-Britanniában, a betöltetlen álláshelyekre ugyanis alig van jelentkező. Oktatási szakértők szerint egyre aggasztóbb a helyzet: az igazgatói állást hirdető iskolák negyedének az elmúlt egy évben nem sikerült vezetőt találni – számolt be a Daily Mail.
A tanárok azért ódzkodnak a vezetői széktől, mert igazgatóként magasabb óraszámban kellene dolgozniuk, és egészen más feladatokat kellene ellátniuk, mint gyakorló pedagógusként.
„Romlanak a munkakörülmények, egyre gyakoribbak például az iskolai verekedések. Emellett a fizetés reálértéke is csökken” – magyarázta Russell Hobby, a brit iskolaigazgatók szövetségének főtitkára, miért nem vonzó a tanári pálya a diákok számára. Hobby szerint az oktatás színvonalának romlásához vezethet, ha továbbra is iskolák százai kényszerülnek arra, hogy vezető nélkül működjenek. Itthon nem az igazgatók, hanem a fizikatanárok tűnnek el az iskolákból – összefoglalónkat itt olvashatod.