A szeptemberben született gyerekek jobban teljesítenek az iskolában, és nagyobb arányban kerülnek be a jobb felsőoktatási intézményekbe - állítja egy friss tanulmányában az amerikai National Bureau of Economic Research.
A kutatók több mint 1,2 millió, hat és tizenöt év közötti, floridai diák tanulmányi eredményit hasonlították össze - írja a 24.hu az amerikai kutatásra hivatkozva.
A fiatalokat születésük hónapja alapján osztották csoportokra. Azt találták, hogy minden korosztályban a szeptemberben születettek érték el a legjobb eredményeket, különösen azokhoz képest, akik augusztusban születtek. Ez azért van így, mert az amerikai oktatási rendszerben a szeptemberi gyerekek az osztályuk legidősebb, míg az augusztusiak a legfiatalabb tagjai.
A felmérés eredményeiből kiderült az is, hogy a szeptemberben születettek eredményei általában javulnak az iskolában töltött évek alatt, így nekik van a legnagyobb esélyük arra, hogy jó főiskolákra, egyetemekre kerüljenek be.
A tanulmány szerint más tényezők is hatással vannak az iskolai előmenetelre, például az otthon tanultak, az etnikai hovatartozás és az anyagi helyzet. A tudósok szerint, bárhonnan is érkezzen az iskolába egy gyermek, jobban fog teljesíteni, ha a szülei egy évvel később kezdik meg a taníttatását, vagy először egy speciális, iskolára felkészítő programra íratják be őket.
Egy hat-hét éves diáknak tanévenként körülbelül 900 tanórát kell végigülnie, a legfiatalabb iskolások terhelése náluk sokkal jelentősebb, mint más országokban. Az RTL Híradójában elhangzott: Balog Zoltán erőforrás-miniszter a héten beszélt arról, hogy „az első három évben annyira leterheljük a gyermekeinket közismereti tárgyakkal és közismereti feladatokkal, hogy igazából nincs idejük arra, hogy megtanuljanak tisztességesen írni, olvasni, számolni, meg énekelni".