szerző:
Eduline
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Nem csak Magyarországon komoly kérdés a távoktatás alatt lemorzsolódó diákok helyzete. Angliában tízből négyen nem is tartották a kapcsolatot tanáraikkal a távoktatás alatt - derült ki egy friss kutatásból.

A brit Nemzeti Oktatási Kutatási Alapítvány (NFER) jelentése szerint a tanulók harmada nem vett részt az órákon - írja a BBC. A University College London (UCL) becslése szerint az Egyesült Királyságban kétmillió diák - szinte minden ötödik iskolás - kimaradt az oktatásból, ugyanis az elmúlt pár hónapban nem csináltak semmilyen iskolához kapcsolódó feladatot, vagy napi egy óránál kevesebbet tudtak tanulni.

Az eredmények komor képet festenek a helyzetről. Szakértők szerint az iskolai bezárások és azok csak részleges újranyitása komoly veszélyt jelent az érintett gyerekek oktatási fejlődésére.

A UCL kutatása rávilágít a magániskolák és az állami sulik közötti óriási szakadékra is: a lezárások alatt a magániskolákban tanulóknál ugyanis ötször valószínűbb volt, hogy teljesértékű és idejű online oktatásban vesznek részt, mint az állam intézményekben tanulóknál. Míg 10 állami iskolába járó gyerek közül hét (71%) naponta nulla vagy egy órán vett részt, addig a magániskolák csaknem egyharmada (31%) naponta négy vagy több online órát is tartott a diákjainak a távoktatásban.

Persze máshogy is megjelentek a különbségek - földrajzi szempontból elmondható, hogy Londonban volt a legjobb a helyzet, itt a gyerekek 12,5%-a négy vagy annál több online órán vehetett részt, míg az Egyesült Királyságban az átlag 7%, Walesben pedig csak 2% volt.

Maruzsa Zoltán: érettségik előtt és a szombati munkanapokon is jöhet a távoktatás

Központi előírás nincs a bizonyítványosztásra, de véget ért a tanév - a köznevelési államtitkár is összegezte a második félév tapasztalatait, és a távoktatás esetleges továbbgondolásairól is beszélt.

Tetszett a cikk? Kövess minket a Facebookon is, és nem fogsz lemaradni a fontos hírekről!