szerző:
Eduline

Minél nagyobb óraszámban és szélesebb körben kell informatikát tanítani a gyerekeknek különben a munkaerőpiac nem tud tudni mit kezdeni velük - többek között erről beszéltek a SMART 2017 konferencián.

 

“Az ember nagy dolgokra képes, ha nagy dolgokat várnak el tőle” – hangzott el a SMART 2017 konferencia egyik előadásán. Többek között Názer Lili, 11 éves diáklány történetét ismerhette meg a hallgatóság, aki egy családi időbeosztást elősegítő app megtervezésével elnyerte a Future Makers magyar nagydíját.

Egy HVG.hu-n megjelent beszámoló a konferencia informatikával kapcsolatban tartott előadásait összegzi. Az előadásokban többször kitértek arra, hogy a mai gyerekek már igen hamars képesek komplex feladatokat megoldani egy tablettel, és megfelelő tudásszomj esetén hamar meg tudnak tanulni programozni, majd alkalmazásokat fejleszteni - akár más elsősként.

Lili története - a mellett, hogy 11 évesen zseniális, amit elért - azért is fontos, mert jelenleg az informatikus szakokra felvettek csupán 15%-a nő, így elég nagy a nemi eltolódás. A foglalkoztatottak körében ez a szám pedig még inkább redukálódik, mindössze 8%. Ez azért is probléma, mert nemzetközi kutatások mára már bebizonyították, hogy azok a cégek, ahol magasabb a foglalkoztatott nők aránya, sikeresebbek is társaiknál.

Tízezer fiatal tanulhat külföldön

Több mint tízezer magyar diák tanul nyugat-európai és amerikai egyetemeken. A Magyar Nemzet írása szerint szakértők úgy becsülik, Ausztria és Németország a két legnépszerűbb célállomás, mindkét országban hozzávetőleg 2000-2000 diák tanulhat, harmadik helyen az Egyesült Királyság áll 1900 magyar hallgatóval, negyedik Dánia, ötödik az Amerikai Egyesült Államok.

Érdemes elgondolkodni annak, aki egy kicsit is el tudja magát képzelni az informatika világában, hogy ezt a pályát válassza. Magyarországon  jelenleg 20 ezer informatikusi állás van betöltetlenól és szinte már a legalapvetőbb ismeretek tudásával vesznek fel cégek dolgozókat és maguk képzik őket tovább.