Ma pszichológiából érettségiznek középszinten a diákok. Mutatunk minden fontos infót erről a tárgyról. A mai pszichológia érettségi nap szakmai támogatását köszönjük a BME Gazdaság- és Társadalomtudományi Karnak.
Pszichológiából csak középszintű vizsga tehető és írásebeli, illetve szóbeli részekből áll.
Az írásbelire 180 percük van a diákoknak és összesen 90 pontot érhetnek el a teszt kitöltésével.
A feladatlap négy részből áll:
- Öt pszichológiai fogalom szabatos meghatározása
- Egy kísérlet leírása, és a kísérlet tanulságainak összefoglalása
- Egy rövid esszékérdés kifejtése: egy pszichológiai jelenség bemutatása kb. 150-200 szóban (kb. 20-30 sor)
- Egy átfogó (hosszú) esszékérdés kifejtése kb. 300-400 szóban (kb. 40–50 sor).
A vizsgaleírás szerint az érettségizőktől elvárt kompetencia a források használata és értékelése, az értelmezés és megfigyelés képessége, a rugalmas gondolkodás és a kritikai értékelés.
Összesen hat témakörből kell felkészülniük az érettségizőknek: A pszichológia, mint tudomány, általános pszichológia, szociálpszichológiai ismeretek, fejlődéspszichológia, személyiség-lélektani ismeretek, az alkalmazott pszichológia területei.
Az összes eddig érettségi megoldásait és feladatsorát innen érhetitek el.
Az Eduline-on az idén is megtaláljátok a legfrissebb infókat az érettségiről: a vizsgák napján reggeltől estig beszámolunk a legfontosabb hírekről, megtudhatjátok, milyen feladatokat kell megoldaniuk a középszinten vizsgázóknak, de az emelt szintű írásbelikről is nálunk találjátok meg a tudnivalókat.
És ami a legfontosabb: az írásbeli után nálunk nézhetitek át először a szaktanárok által kidolgozott, nem hivatalos megoldásokat.
Délutánonként arról olvashattok, hogy mit gondolnak a tanárok és a vizsgázók a feladatsorokról, és persze ti is leírhatjátok véleményeteket kommentben, sőt a szaktanároktól is kérdezhettek.
Ha elsőként szeretnétek megkapni a megoldásokat, lájkoljátok Facebook-oldalunkat, itt pedig feliratkozhattok hírlevelünkre. A 2023-es érettségiről itt találjátok legfrissebb cikkeinket.
|