szerző:
Székács Linda
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

A vizsga első része után most a szövegalkotási feladatrészről is megkérdeztük, mit gondol a nyelvtanárunk.

Az olvasott szöveg értése és a nyelvtani feladatok után a nyelvi érettségi második felében a hallás utáni szövegértésükről és az önálló szövegalkotási készségeikről kell számot adniuk a diákoknak. Az Eduline által megkérdezett nyelvtanár a vizsga első feléről korábban azt mondta: egyszerű, de néhol trükkös feladatokat kaptak a diákok és nem árt kiemelten figyelniük a helyesírásukra sem.

Mivel a hallás utáni szövegértés hanganyaga nem jutott el hozzánk, ezért arról nem tudnak véleményt mondani, a feladatlap viszont ránézésre nem tűnik a legegyszerűbbnek, a levelek viszont annál kedvezőbbek a diákok számára, hiszen az egyik feladatban baráti levelet kell írniuk, ami sokkal könnyebb és szerethetőbb formátum, mint a hivatalos, míg a másikban háziállatokkal kapcsolatban kell véleményt alkotniuk. Ez csak azért okozhat nehézséget számukra, mert viszonylag sok pontot kell tömören megfogalmazniuk.

Az angolérettségiről szóló folyamatosan frissülő tudósításunkat itt követhetitek: