Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
A BME kutatói elkészítettek egy új széles látószögű, szélvédőn megjelenített kijelző szimulációs rendszert, amely fajlagosan olcsóbb a már létezőknél, ezért már több iparági szereplő érdeklődését is felkeltette.
Az új fejlesztésnek köszönhetően a legkülönfélébb vezetési információk fognak majd megjelenni a szélvédőn. Ez jelentősen növelheti a közlekedésbiztonságot, mivel a jármű vezetőjének egy pillanatra sem kell majd levennie a tekintetét az útról.
Koppa Pál, a BME Atomfizika Tanszékének tanszékvezető egyetemi tanára elmagyarázta, hogy a jelenleg is használt kijelzőknek az a nagy hátránya, hogy „különféle optikai hibákkal működnek és szűk látószögűek, így nem alkalmasak kiterjesztett valóság alkalmazására.”
Az új technológia érdekessége, hogy
megszünteti a szélvédő két határterületén fellépő szellemképet,
hatékonyan kiszűri a környezeti fények visszaverődését,
szemkövető rendszerével a kiterjesztett valóságot pontosan a járművezető nézőpontjához igazítja és
külső rendszerek által nyújtott adatokat is képes lesz megjeleníteni.
„A fejlesztés már az önvezető autók korszakára is készül, amikor a szélvédő elsődlegesen szórakoztató funkciót fog betölteni. Ám addig is alkalmas lehet arra, hogy miközben a vezető számára csak a vezetéstámogató információk jelennek meg a felületen, az utas például filmet néz rajta” - tette hozzá Koppa Pál.
A látványos prototípus várhatóan két éven belül már el is elkészülhet.