A dohányzási alternatívákat népszerűsítő posztokat több mint 3,4 milliárd alkalommal nézték már meg a közösségi médiában egy jótékonysági szervezet jelentése szerint.
Több tízmillió fiatalt érnek el olyan bejegyzések a közösségi médiában, amelyek nikotinos tasakokat és elektromos cigarettákat népszerűsítenek kedvezmények, ingyenes ajándékok és fizetett influenszerek segítségével a Kampány a Dohánymentes Gyerekekért Szervezet (Campaign for Tobacco-Free Kids) szerint – írta meg a Guardian.
A cégek "agresszív" marketing taktikákat alkalmaznak: a jelentésük alapján a közönség 40%-a 25 év alatti, 16 millióan pedig 18 év alattiak voltak. A hirdetések többsége Instagramon jelenik meg.
A jótékonysági szervezet jogi felelősséget szeretne rákényszeríteni a közösségi médiavállalatokra annak érdekében, hogy aktívan azonosítsák és távolítsák el platformjaikról az összes illegális dohány- és nikotintermék-marketinget.
"Nem engedélyezzük a dohánytermékekkel kapcsolatos termékeket népszerűsítő hirdetéseket a platformjainkon, és továbbra is eltávolítjuk azokat a tartalmakat, amelyek megszegik szabályainkat. A cégek posztolhatnak dohánytermékeikről, de kizárólag a 18 év feletti felnőtteket érhetnek el ilyen bejegyzések."
– mondta az Instagramot és a Facebookot képviselő Meta szóvivője.