Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Összegyűjtöttük matekból azokat a témaköröket, melyeket egy nyolcosztályos gimibe készülő negyedikesnek tudnia kellene.
A nyolcosztályos gimibe készülőknél felvételin a 10000-es számkör biztos ismerete kulcsfontosságú. Az Oktatási Hivatal által közzétett témakörök alapján elmondható, hogy a feladatok között a számolási műveletek mellett sok logikai és rendszerezési probléma is megjelenhet.
A témakörök az alábbiak lehetnek a 2026-os központi írásbelin negyedikben matekból:
Természetes számok 10000-es számkörben.
Számok képzése és helyi érték szerinti bontása, helyi-, alaki- és valódi érték fogalmának ismerete.
Számok helye a számegyenesen. Számszomszédok, számok tízesre, százasra, ezresre kerekítése. Természetes számok nagyság szerinti összehasonlítása, a „több”, „kevesebb”, „ugyanannyi” fogalmak, és jelölésük (>, <, =) ismerete.
Kétjegyűek összeadása és kivonása. Kerek tízesek szorzása és osztása egyjegyűvel.
Mérések alkalmi egységekkel. Egység és mérőszám kapcsolata.
Átváltások szomszédos mértékegységek között.
A mértékegységek használata és átváltása szöveges és számfeladatokban.
Mérés az egységek többszöröseivel.
A „biztos”, a „lehetséges, de nem biztos” és a „lehetetlen” értelmezése.
Összeszámlálási (kombinatorikai) feladatok megoldása, az összes eset felírásával.
Gyakoriságok, véletlen események előfordulásának vizsgálata, ábrázolása.
Matematikai szaknyelv használata (értelemszerűen használja például a következő kifejezéseket: és, vagy, minden, van olyan, tagadás), igaz, hamis állítások, egyszerű, következtetések.
Szöveges feladatok megoldása következtetéssel, visszafelé gondolkodással, egy-két lépéses alapműveletekkel leírható matematikai modell segítségével. Adatok különböző típusainak felismerése (pl. felesleges adat).
Halmazok: két halmazból álló Venn-diagram értelmezése. Két halmaz közös része. Logikai „és”, logikai „nem” helyes használata.
Tájékozódás négyzethálón, térképen.
Fontos, hogy a feladatokra a negyedikeseknek is 45 percük van matekból és nem használhatnak a megoldáshoz számológépet sem.
A középiskolai felvételivel részletesen az alábbi cikkünkben foglalkoztunk: