Melyek azok a szakmák, amelyek az elmúlt öt évben jelentek meg Magyarországon? Az új – és sokszor nehezen értelmezhető – pozíciók közül mutatott be néhányat a Pénzcentrum.
Egy PPC specialista jellemző feladatai közé tartozik a PPC kampányok tervezése és hatékonyságuk analízise, weboldalak látogatottságának értékelése, trendek követése, konkurenciafigyelés, elemzések készítése – írja a Pénzcentrum, hozzátéve: a bruttó átlagbér 406 ezer forint.
Ugyancsak új munkakörnek számít a CRM specialista is, akinek a jellemző feladata az értékesítési folyamatok támogatása a marketingkampányok kezelése által, a célcsoportok és értékesítési csatornák kialakítása, CRM szoftverek használata, belső CRM aktivitások tervezése, lebonyolítása, elemzése. A CRM-nek egyébként saját Wikipedia-szócikke is van, amely szerint a CRM-folyamatok köre magában foglal minden olyan folyamatot, amely valamilyen formában köthető az ügyfelekkel való együttműködéshez, a meglévő ügyfelek kiszolgálásához, a nekik történő újraértékesítéshez vagy a potenciális ügyfelek megkereséséhez.
Az új munkakörök közé tartozik a social media specialist is: ezek a szakemberek teszik láthatóvá egy vállalat tevékenységét a különböző közösségi oldalakon, egyeztetve a vállalat többi részlegével. A bruttó átlagbérük – írja a Pénzcentrum – 452 ezer forint.
A lap az új szakmák közé sorolja többek között a VR-fejlesztőt, a munkáltatóimárka-szakértőt, az applikációfejlesztőt, a drónkezelőt is.
A felvi.hu-n hasznos infókat találtok azzal kapcsolatban, hogy milyen ágazatokban és munkakörökben helyezkedhettek el a végzés után, milyen jövedelemre számíthattok, és a szakmai tájékozódáshoz, kapcsolatépítéshez is kaptok segítséget.
Egészítsd ki zsebpénzed, válogass a legjobb diákmunkák közül a jobline.hu oldalon! Jelentkezz még ma!
|