A felvételihez és a diplomaszerzéshez is szükségetek lesz a nyelvvizsga-bizonyítványotokra. Ha elveszett és nem találjátok sehol, így pótolhatjátok.
Ha elveszítettétek a bizonyítványotokat, ugyanarról a vizsgáról még egyszer nem kaphattok bizonyítványt, csak úgynevezett hatósági igazolványt - írja az Oktatási Hivatal.
A hatósági igazolvány az elveszett bizonyítványról és az abban szereplő adatokról szóló igazolás, melyet az Oktatási Hivatal Nyelvvizsgáztatási Akkreditációs Központ állít ki a 2000. január 1. után letett nyelvvizsgákról. Ebben szerepel az eredeti bizonyítvány száma és az anyakönyvi szám is. A 2000. január 1. előtt letett nyelvvizsgák esetében először a hitelességet ellenőrzik.
Az államilag elismert nyelvvizsga-bizonyítványokról hatósági igazolványt csak az elveszett bizonyítvány tulajdonosa kérhet. A kérelemhez pedig csatolni kell a tulajdonos személyi igazolványának másolatát. Szerencsére az eljárás díjtalan és az ügyintézési határidő 8 nap.
Az elkészült igazolványt postai úton küldik, de előzetes jelzésre átvehető személyesen is az ügyfélszolgálaton.
A hatósági igazolvány kérelemet elveszett bizonyítvány pótlására itt találjátok.
Mire érdemes figyelni mielőtt visszaigénylitek a sikeres nyelvvizsgátok díját? A figyelmetlenségek miatt sok nyelvtanuló kérelmét utasították már vissza. Sajons sok kérelmet utasítanak vissza, mivel a támogatást az államkincstár nem minden esetben biztosítja. Az elutasításnak két oka fordult elő sokszor: vagy az, hogy a kérelem 2018 előtt tett nyelvvizsgára vonatkozott, vagy pedig a kérvény a nem komplex, hanem írásbeli vagy szóbeli részvizsga megtérítésére irányul.