szerző:
Eduline

A Hipersuli program keretében próbálták ki a diákok a virtuális valóság órákon történő alkalmazását, és elég jó véleménnyel voltak róla.

©

A Telenor programjában (amiről bővebben itt olvashattok) a törökbálinti Bálint Major Általános Iskola és Középiskola hipersulis diákjai próbálhatták ki a virtuális valóság szemüvegeket.

A tanáruk főleg földrajzi, történelmi és biológiai témák esetén alkalmazta a diákokkal a VR-t. Lemerültek a tenger mélyére, illetve ókori római helyszíneket látogattak meg virtuálisan.

A diákok több mint 70 százaléka az iskolában próbálta ki először, mit tud egy VR szemüveg, de így is 97,5 százalékuk mondta azt, szívesen használná a tanórákon a továbbiakban is a technológiát.

A gyerekek nagyjából fele bele tudta élni magát a virtuális világba, de tudta, hogy közben egy osztályteremben ül, másik felük azonban arról számolt be, elvesztette kapcsolatát a valósággal. Ennek ellenére az utóbbi csoport is pozitív élményként számolt be a kísérleti órákról - összegezte az eredményeket a Telenor.

A diákok beszámolói szerint 17,5 százalék félt a kísérlet közben, 10 százalékuk pedig szédült.