szerző:
Rodler Lili
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

A mesterséges intelligencia rengeteg lehetőséget biztosít az oktatás fejlesztésére, ugyanakkor a Pedagógusok Szakszervezete felhívta a figyelmet a kettősségére is.

A PSZ tíz területre fókuszálva foglalta össze az általuk szükségesnek vélt lépéseket, jutott el a Népszavához. Ezek között szerepel az MI hatása

  • a pedagógiára,
  • a tanárok munkakörülményeire,
  • a diákok életére és tanulmányaira,
  • valamint a szabályozási keretek megerősítése,
  • az etikus használat kérdése,
  • továbbá a digitális oktatási technológiákat, eszközöket fejlesztő cégek szerepének vizsgálata.

Totyik Tamás, a PSZ elnöke a Népszavának azt mondta, az MI-technológián alapuló szoftverek, eszközök segítséget jelenthetnek például az értékelési folyamatokban, a kompetenciafejlesztésben, az egyéni tanulási utak kidolgozásában. Mindenképp szabályozni kell, hogy ezek milyen keretek között alkalmazhatók, továbbá szem előtt kell tartani, hogy minden esetben „az emberé legyen az utolsó szó, ne pedig a gépé”.

Totyik arra is emlékeztetett, hogy a kormánynak idén kell felülvizsgálnia a Nemzeti alaptantervet, így itt a lehetőség, hogy ezekkel a kérdésekkel is foglalkozzon. Hozzátette azt is, hogy több országban – mint például Kínában, Dél-Koreában, Indiában – egy ideje tantervi szinten foglalkoznak a mesterséges intelligenciával. De már Lengyelországban is van ilyen irányú törekvés.