Meglepő összefüggés: kik kapják a legjobb jegyeket az iskolában?

Tízéves korukban átlagosan jobb az iskolai eredményük azoknak a gyerekeknek, akiket édesanyjuk legalább hat hónapig szoptatott - idézte hétfőn ausztrál kutatók megállapítását a The Daily Telegraph című brit napilap online kiadása.

  • Eduline

A Pediatrics című szakfolyóiratban megjelent tanulmány szerzői szerint a gyerekek matematikából, olvasásból, írásból, valamint az angol nyelvben szokásos betűzésből (helyesírásból) is jobbak voltak, mint azok, akiket rövidebb ideig vagy egyáltalán nem szoptatott édesanyjuk. A fiúknál erőteljesebb hatást találtak, mint a lányoknál.

Stiller Ákos

A kötődés, amely az anya és a csecsemő között a szoptatás kapcsán kialakul, támogathatja a gyerekek fejlődését. A fiúk érzékenyebben reagálnak arra az anyai figyelemre, amelyet a szoptatás révén kapnak, ezért lehet náluk nagyobb a hatása is - vélik a University of Western Australia kutatói. Azt is elképzelhetőnek tartják, hogy az anyatejben lévő egyes anyagok is hozzájárulnak a csecsemő agyának fejlődéséhez.

A követéses vizsgálatba mintegy ezer gyereket vontak be még akkor, amikor anyjuk 18 hetes terhes volt a magzattal, majd a követés a gyerekek 10 éves koráig tartott. Wendy Oddy, a perthi kutatócsoport vezetője úgy véli, megállapításuk újabb bizonyítéka a legalább hat hónapig tartó szoptatás előnyös hatásainak a gyerekek fejlődésére.

MTi

 

 

Hozzászólások

Megfélemlítés, lekezelés, tömeges bukások: évek óta nyilvánvalóak a problémák az ELTE ÁJK polgári jogi záróvizsgáján

Néhány mondat után bukás, pluszban három tétel, ha valaki kimegy a mosdóba, flegma kérdések és gúnyolódás a hallgatókkal - ilyen és ehhez hasonló esetek történtek idén és az elmúlt években az ELTE ÁJK polgári jogi záróvizsgáján két tanárnál. A végzős diákok csoportja kezdeményezte, hogy az egyetemi vezetés foglalkozzon a panaszokkal. A dékán szerint a polgári jogi záróvizsga nehéz, de arra nyitott, hogy HÖK-delegáltak megfigyelőként részt vegyenek rajta.