szerző:
Edupress

A Google versenyt hirdetett a felsőoktatásban tanulók számára, amelyen egy kis- vagy középvállalkozás honlapjának forgalmát kell felfuttatni a Google AdWords kulcsszavas hirdetési rendszer segítségével. A versenyre számos országból várták a jelentkezőket február 1-ig, Magyarországról három nevezés érkezett.

A 4-6 fős csapatok feladata, hogy a rendelkezésükre bocsátott 200 dolláros AdWords-kuponok segítségével egy olyan, maximum száz főt foglalkoztató céget és honlapját kell minél ismertebbé tenniük, amelyik nyitott az együttműködésre, és még nincs AdWords-kampánya.

A stratégia kidolgozása után a diákoknak három hetük van a marketingkampány levezénylésére, majd az eredmények kiértékelésére. Az értékelésnél a zsűri harminc szempontot vesz majd figyelembe. A legfontosabb tényezők az oldalletöltések száma, az egy kattintásra jutó költség, az átkattintási arány, a kulcsszóválasztás, a szöveges hirdetés kreativitása, a költségvetés hatékony felhasználása, valamint az előzetes és az összefoglaló jelentések minősége.

A verseny győztesei tanárukkal együtt egy utazást nyernek a Google Mountain View-i főhadiszállására, ahol többek között az AdWords-öt kifejlesztő csapattal is találkozhatnak. Az egyes területek (Amerika; Európa, Közel-Kelet és Afrika; Ázsia) legjobbjai pedig a regionális központokat látogathatják meg.

Forrás: Origo

(www.edupress.hu)