szerző:
Edupress

A környezeti nevelés fejlesztéséről, és a kötelező környezetvédelmi oktatás bevezetésének lehetőségéről is tanácskozott Hiller István oktatási és kulturális miniszter, valamint Fodor Gábor környezetvédelmi és vízügyi miniszter.

Találkozójukon a miniszterek egyeztettek arról is, hogy a környezetvédelmi kérdéseket beépítik a diákok tudását vizsgáló Pisa felmérésbe. A két tárcavezető a világörökségi helyszínekre vonatkozó részletes szabályozás mielőbbi megalkotásáról is megállapodott.

Fodor Gábor és Hiller István egyetértett abban, hogy a környezettudatos gondolkodás kiemelt fontosságú ügy, amire már az iskolapadban el kell kezdeni felkészíteni a felnövekvő generációt. Fodor Gábor kezdeményezte, hogy a két tárca vizsgálja meg a kötelező környezetvédelmi oktatás bevezetésének lehetőségeit a közoktatási rendszerbe. A miniszterek megállapodtak abban, hogy a diákok tudását vizsgáló magyarországi Pisa felmérésbe bekerülnek olyan kérdések is, melyek a diákok környezetvédelmi ismereteit mérik fel.

A két tárcavezető emellett megegyezett arról is, támogatási rendszert dolgoznak ki a környezettudatos szemléletmódot elősegítő tananyagok elterjesztésére. Szó esett arról is, hogyan tudnák növelni a hazai iskolák részvételét az ökoiskola rendszerben. Felvetették továbbá közös programok szervezésének szándékát az új Hortobágyi-Mátai Erdei Iskolában. A két tárca közösen segíti az Erdei Óvoda Programot, együttműködnek emellett a Zöld Óvoda, az Ökoiskola, valamint az úgynevezett nemzetközi környezeti nevelési program kapcsán is.
A miniszterek megállapodtak abban is, hogy a felnőttképzés során is biztosítani kell a környezeti szempontok hangsúlyosabb megjelenését mind a képesítést adó szakképzés, mint a szakmai továbbképzés keretében.

(www.edupress.hu)