Lezárult a Digitális Középiskola program kísérleti fázisa, hiszen a 2006/2007 tanév befejeztével leérettségizett az első végzős osztály. A Digitális Középiskola program, mely újdonságnak számít, ezentúl általános elfogadott képzésként folytathatja működését.
Idén négy évfolyamon, 14 osztályban csaknem 500 hátrányos helyzetű felnőtt tanuló végezheti középfokú tanulmányait, az újonnan beiratkozott tanulók száma 220 fő.A Digitális Középiskola esélyegyenlőséget javító program egy 2003. szeptemberében elindult számítógéppel támogatott levelező tagozatos gimnáziumi képzés, elsősorban hátrányos helyzetű roma közösséghez tartozó személyek részére, amely a Földes Ferenc Gimnázium, a Miskolci Egyetem és az Innocenter Kht. konzorciumi együttműködésével, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium és az Oktatási és Kulturális Minisztérium támogatásával üzemel.
Akikért a képzés működik A Digitális Középiskola célja a hagyományos középiskolai képzésből kimaradók érettségihez juttatása. Azok számára jött létre, akikben megvan a képesség, a szándék arra, hogy leérettségizzenek, de hátrányos helyzetük, anyagi vagy például közlekedési nehézségeik miatt a hagyományos struktúrában erre nem volt módjuk. ##KERETES##
Az oktatás módszere Az oktatási módszere az elearning technológiát ötvözi a távoktatás és a gimnáziumi levelezőképzés szakmai tapasztalataival. A program négyéves, érettségivel zárul, az oktatás nagy része távoktatásos, számítógéppel támogatott, online középiskolai képzés. Az oktatáshoz szükséges digitális segédanyagot a Földes Ferenc Gimnázium pedagógusai dolgozták ki. A képzés modulrendszerű, a tanév héthetes, számonkéréssel záruló modulokból áll. A Digitális Középiskola minden tanulója számára biztosítja a számítógépes hozzáférést lakóhelyén, vagy annak közelében.(
www.edupress.hu)