szerző:
Edupress

Objektíven tájékoztat-e a magyar sajtó és pártatlan-e? - Többek között erre a kérdésre is keresi a választ a Kiegyensúlyozottság és kampány a médiában című tanulmánykötet, melyet Bajomi-Lázár Péter, Kotroczó Róbert és Sükösd Miklós szerkesztett. A könyvet Majtényi László korábbi adatvédelmi biztos, az Eötvös Károly Intézet igazgatója mutatta be a közönségnek augusztus 30-án a Független Médiaközpontban.

A Kiegyensúlyozottság és kampány a médiában kiadvány a 2005 novemberében azonos címmel tartott közös konferenciának szerkesztett változata, melynek kiadását a Zsigmond Király Főiskola, az RTL klub valamint a CEU is támogatta. A kötet médiakutatók, médiapolitikusok, médiajogászok, újságírók által felvetett gondolatok, előadások, valamint az ehhez kapcsolódó szakértők észrevételeit tartalmazza szerkesztett formában.A megjelent kiadvány arra keresi a választ, hogy a kiegyensúlyozottság miként érvényesül a mai magyar sajtóban és médiában. Mit tehetnek az újságírók, ha úgy érzik, hogy a politika befolyásolni akarja őket? Ki az, aki megszabhatja a követelményeket, és mi az újságírók feladata ebben az esetben?Bajomi-Lázár Péter - a Zsigmond Király főiskola tanára -, a kötet egyik szerkesztője kifejtette, hogy a könyvet már az előző választási kampány előtt szerették volna megjelentetni, és bár csak most jelent meg, aktualitásából nem vesztett. Majtényi László a könyvbemutató kapcsán elmondta, hogy nagyobb teret kellene engedni a média önszabályozásának. "Magyarországon minden nyilvános, ami titkos, és semmi sem kerül nyilvánosságra, ami a nyilvánosságra tartozik" - tette hozzá.(www.edupress.hu)