szerző:
Gál Luca
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Van, ahol plusz pontot ér az e-sportban elért eredmény a felvételin, és van, ahol egyetemi keretek között oktatják a mára már globálissá vált iparágat.

A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem második alkalommal hirdeti meg a Bevezetés az e-sportba című tárgyat, amelyen az e-sportok gazdasági, üzleti, stratégiai és pszichológiai oldaláról tanulhatnak a hallgatók, írta meg a Helló Sajtó.

A BME Gazdaság-és Társadalomtudományi Karán meghirdetett kurzus bárki számára szabadon felvehető.

„A téma iránt érdeklődő hallgatók megismerhetik az e-sport alapjait, kulisszatitkait, ezen belül is azokat a gazdasági és üzleti aspektusokat, amelyek fontos tényezői az e-sport trendjei és piaca alakulásának, tanulhatnak a stratégiatervezésről, illetve olyan soft-skill részekről, mint a téma (szociál)pszichológiai vonatkozásai. A félév során vendégelőadóként osztják meg tapasztalataikat az e-sport ágazat versenysportolói, neves kommentátorok, a témában otthon lévő gazdasági és jogi személyek, versenyszervezők, illetve e-sport csapatépítők is”

- mondta Kis Gergely, a kurzus vezetője.

A kurzus során olyan témákat is érintenek, mint az e-sport kialakulása és viszonyulása a hagyományos sportokhoz. Emellett komoly hangsúlyt fektetnek az e-sport gazdasági aspektusaira, a lehetséges üzleti modellekre és a technológiai környezetre.

Korábban már az Eduline is beszámolt róla, hogy az oktatása mellett már a felvételin is értékelik az e-sportot. Az Óbudai Egyetemen például a bajnokságokon elért eredményekért akár 20 többletpontot is lehet szerezni.