szerző:
Rodler Lili
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

„Mocskos Fidesz!” helyett „Ria-ria Hungária!” – a párt új tervei szerint így szólhatna a fiatalok hangja a koncerteken, miközben a kormánypárt egy okosóra-akcióval is megpróbálja visszahódítani a 30 év alattiakat.

A Fidesz kampánystratégiájának egyik legnagyobb kihívása a 30 év alattiak elérése: a párt támogatottsága ebben a korosztályban a Szabad Európa információi szerint 10 százalék alá csökkent. A kormánypárt most olyan eszközökkel kísérletezik, amelyekkel közvetlenül a fiatal generációhoz juthatna el – többek között egy, a Gondosóra mintájára indított okosóra-programmal, illetve szervezett akciókkal a fesztiválokon és koncerteken.

„Kiáltásotok üzenet” – írta Sulyok Tamás a kormányt bíráló fiataloknak

A tervek szerint a fiataloknak szánt okosórák nemcsak praktikus funkciókat nyújthatnának, hanem a kampányüzenetek célzott közvetítésére is alkalmasak lennének. Arról, pontosan milyen tartalmat kapnának az eszközökkel a viselők, egyelőre nincs információ. A párt emellett azt is fontolgatja, hogy rendezvényeken szervezett csoportokkal indítana „Ria-ria Hungária!” rigmusokat, ezzel ellensúlyozva a fiatalok körében elterjedt, kormányellenes bekiabálásokat.

Pogány Induló pénteki szigetes nagyszínpadi koncertjén is felzúgott a kormányellenes rigmus

A pártvezetésben is tudják, hogy Orbán Viktor személyesen már kevésbé hatékony megszólítója a fiataloknak, ezért a hangsúlyt új arcokra és programokra helyezik. A miniszterelnök kampányában ugyanakkor hangsúlyosan jelenik meg az Otthon Start Program, amely szintén a fiatal generációt célozza.