Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Az iskolaigazgatóknak nyilvánosságra kell hozniuk, ha valamelyik pedagógus szakmai hibát követett el, esetleg...
Az iskolaigazgatóknak nyilvánosságra kell hozniuk, ha valamelyik pedagógus szakmai hibát követett el, esetleg fegyelmi eljárás indult ellene - a brit kormány így akarja megakadályozni, hogy a gyengébb teljesítményű vagy szabályszegő tanárok könnyen találjanak másik állást, ha az egyik helyről kirúgják őket, számolt be a The Telegraph.
Az új iskola vezetője, mielőtt felvenné a kiválasztott pedagógust, adatokat kérhetne róla az előző munkahelyről. A tapasztalat azt mutatta, hogy a korábban valami miatt elbocsátott, a pályára kevésbé alkalmas pedagógusokat gyorsan felvették más iskolák, mert nem tudták ellenőrizni a teljesítményét. Az új rendszer szeptemberben indul, így elképzelhető, hogy az eltanácsolt tanárok nagyobb arányban lesznek pályaelhagyók, mint korábban.
„Az új eljárás valóságos bűnözőként kezelné a tanárokat, akik után nyomozni kell. Megalázó az új lehetőség, amit az iskolaigazgató kezébe adtak, hiszen két év alatt akár gyökeresen meg is változhat valaki” – tiltakozott a brit tanárok egyesületének egyik vezetőhelyettese, Martin Freedman.
Eddig egyébként meglepően kevés pedagógust tiltottak el a pályától Nagy-Britanniában: az elmúlt évtizedben mindössze tizenhetet. A brit kormány alkalmassági vizsga bevezetését is tervezi a tanárképző főiskolákon és egyetemeken – erről itt olvashatsz bővebben.