szerző:
Eduline

Meglepő ellentmondásra bukkantak a diákok matematikai teljesítményét vizsgáló brit kutatók: bár az iskolások évek óta...

©

Meglepő ellentmondásra bukkantak a diákok matematikai teljesítményét vizsgáló brit kutatók: bár az iskolások évek óta egyre jobb eredményt érnek el a központi felméréseken és az érettségin, valójában sokkal rosszabbul számolnak, mint három évtizeddel ezelőtt – számolt be a The Telegraph.

Harminc évvel ezelőtt a diákok csupán 22 százaléka írt legalább hármas matekérettségit, ma ez az arány 58 százalék. A tanulmányból ugyanakkor kiderül, hogy a diákok tényleges tudása harmatgyenge, 14 éves korukban alsós szinten vannak matematikából, az alapműveletekkel is gondjaik vannak.

A King’s College London kutatói 2008-ban és 2009-ben összesen hétezer, 11-14 éves diákkal íratták meg azt a matematikatesztet, amit 1976-ban és 1977-ben kellett megoldani a hasonló korú iskolásoknak. „Szomorú a helyzet, a matematikaoktatás nem jó irányba halad” – vonta le a tanulságot a kutatás vezetője, Jeremy Hodgen. Milyen gyorsan számoltok? Itt tesztelhetitek a tudásotokat.