Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
A tizenegy éves diákoknak is legalább ötven könyvet kellene olvasniuk évente a brit oktatási miniszter által kigondolt országos kampány részeként, amelynek célja a tinédzserek olvasási arányának jelentős növelése.
Michael Gove oktatási miniszter szerint a brit diákokra vonatkozó iskolai követelmények "túl hosszú ideig túlságosan is alacsonyak voltak", és a tanulóknak a jövőben hetente legalább egy új regénnyel kellene megismerkedniük. A tinédzserek túlnyomó többsége ugyanis mindössze egy vagy két könyvet olvas el az alaptanterv keretében. A 15 éves fiúk ötöde soha nem vesz a kezébe könyvet - összefoglalónkat itt olvashatod el.
Az oktatási miniszter szerint ezt az arányt feltétlenül "növelniük kell az intézményeknek" azáltal, hogy sokkal nagyobb számú könyv elolvasására kötelezik a tanulókat az általános iskola utolsó évében illetve a gimnáziumi évek alatt is. Egy decemberben készült jelentés szerint a brit tinédzserek a 17. helyről a 25.-re estek vissza az olvasás tekintetében a nemzetközi összehasonlításokban - idézte az adatokat a The Daily Telegraph című brit lap.
Az oktatási minisztert egy amerikai példa inspirálta. Az Egyesült Államokban működő úgynevezett szerződéses iskolák között - olyan közoktatási intézmények, amelyek állami pénzből működnek, de rugalmasabban alkalmazzák az oktatási előírásokat, viszont cserébe felelősséget vállalnak a diákok teljesítményéért - a New York-i Harlem egyik legelmaradottabb környékén működő általános iskolában "ötven könyv elolvasására szóló kihívás" elé állították a diákokat a tanév során. A gyerekek emellett a Harry Potter-kötetek leggyorsabb elolvasásában is összemérték az erejüket. Az iskolai tananyag részévé válhat-e a Harry Potter és az Alkonyat? Összefoglalónkat itt olvashatod el.
Az Infinity School a város minden más iskolájánál jobban teljesített, annak dacára, hogy diákjainak több mint 80 százalékát hátrányos helyzetű afro-amerikai és spanyol fiatalok alkotják. Az Infinity egyike annak a mintegy száz hátrányos helyzetű intézménynek, amelyek az ország húsz államára kiterjedő A tudás hatalom (KPP) elnevezésű iskolahálózat tagjai.
Gove véleménye szerint a KIPP program sokkal magasabb követelményeket állított a diákok elé, mint a brit oktatási rendszer. "A koalíciós kormány megpróbálta magasabbra emelni a mércét, de úgy vélem, hogy nem voltunk elég merészek" - mondta. "A közelmúltban utána néztem, hogy a diákjaink miket olvastak a tanterv keretében és azt tapasztaltam, hogy nagyjából a 80-90 százalékuk mindössze egy-vagy két regényt vett a kezébe, amelyek egyike majdnem biztosan az Egerek és emberek (John Steinbeck) volt" - tette hozzá.
A brit nemzeti tanterv legfrissebb átvizsgálásának célja annak megállapítása, hogy az oktatás bizonyos szintjein mely írók, mely könyveivel ismerkedjenek meg a diákok. Addig is átmeneti megoldásként Gove a vezető gyermekkönyv szerzőket, illetve az olvasási kihívást támogató iskolákat fogja felkérni egy ötven könyvet felvonultató lista elkészítésére.