A lap júniusi számának fókuszában a digitális világ, az idegennyelvi készségek fejlesztése áll, és olvashatunk többek között a napjainkban újra slágerré váló nyári gyermektáborokról, a pedagógusok jövedelmezéséről, diplomás pályakövetési rendszerekről.
Az oktatás valamennyi szintjén egyre elterjedtebb megoldás a különféle digitális eszközök alkalmazása. Az ilyen tanítást és tanulást támogató elektronikus módszerek könnyebbséget jelenthetnek az oktatónak és óriási segítséget a diákoknak - a fókuszban rovat a digitális világ adta lehetsőégeket járja körül.Megváltozott a lexikai tudás és a készségek megítélése. Lexikonok, könyvek helyett a tudás az internet segítségével könnyen elérhetővé vált mindenki számára, így a nyomtatott termékek fontossága csökkent, és a készségek váltak hangsúlyossá - foglalkoznak az igeden nyelvi készségek felesztésével, és azzal, hogy hazánkban miért lehet fontos a szomszédeos országok nyelveinek ismerete.
A közoktatás rovatban a videó felhasználásának egy újabb dimenzióját igyekeznek bemutatni, ahol a tanár nincs többé kiszolgáltatva az iskola könyvtárának, illetve saját videógyűjteményének, és ahol a diák alakíthatja, változtathatja a videókat kedve szerint. a videók ilyen aktívinteraktív felhasználását nevezzük videó 2.0nak. Bemutatják továbbá a Gróf Széchenyi István Általános és Kéttannyelvű Iskolát, és beszélgetés olvasható a fővárosi pedagógiai és pályaválasztási tanácsadó intézet igazgatóhelyettesével, dr. Majoros Annával.
A rendszerváltozás óta a pedagógusok jövedelme folyamatosan a nemzetgazdasági átlag alá került, és egyre inkább leszakadt attól. Mélypontja 2000-2001-re esett: a minimálbér negyvenezer forint volt, a pedagógus kezdő fizetés pedig csak 47 ezer. Ugyanebben az évben a hazai átlagkereset és tanári átlagfizetés szinte hajszálra egyforma: bruttó 100 ezer forint. Ez a folyamat 2002 szeptemberében torpant meg, amikor a kormányzat 50 százalékos átlagos fizetésemelést hajtott végre, egyúttal bevezetve a közszférában a diplomás minimálbért - a lap a foglalkozik a tanári bérekkel is.Az oktatásnak alkalmazkodnia kell a megváltozott szokásokhoz, a mobilitáshoz és az informatikai forradalomhoz. Éppen ezért rugalmasan módosítják a tananyagot és a képzési formákat, annak megfelelően, hogy miként változnak a jogszabá lyok, és mik is pontosan a diákok igényei. A pedagógusok továbbképzéséről kérdezte a Modern Iskola Benedek Andrást, a Műegyetem Alkalmazott Pedagógia és Pszichológia Intézetének igazgatóját, a Műszaki Pedagógia Tanszék vezetőjét, aki kiemelte az e-learning és a távoktatás, illetve a horizontális kapcsolatok szerepét a képzésben.A felsőoktatás rovatban továbbá más országok pályakövetlési rendszerét is bemutatják az Educatio Kht. kutatása alapján, továbbá megismerhetjük Európa négy országának tanár-továbbképzési rendszerét.
A szakképzés rovatban a békéscsabai színházi iskolát mutatják be, és felveti a problémát: a központi statisztikai hivatal 2008 tavaszi jelentése szerint a magyar munkanélküliség több mint 8 százalékos, amivel az európai unió sereghajtói közé tartozunk. Az adatok között talán a legriasztóbb, hogy minden ötödik fiatal munkanélküli. a munkaerőpiac az oktatásra, az iskolák pedig sok esetben a cégekre mutogatnak.Beszámolnak a magyar kereskedelmi és iparkamara által megrendezett szakma kiváló tanulója verseny szktv megmérettetés országos döntőjéről, melyet a szakma sztár fesztivál keretében rendeztek meg áprilisban.##KERETES## Az üzemeltetés rovatban a tanulók és oktatók technikai védelme kap témát.Az aktuális rovat azzal foglalkozik: lesz-e kulturális járadék, illetve, hogy milyen pályázatok várhatók a második félévben.A nyár közeledtével a szülők már tervezgetik, hogy a gyermekeik azokban a hetekben, amikor nem nyaral együtt a család, hol tölthetnék legjobban a vakációt. Természetesen a nagyszülőknél, ám ezen megoldás mellett legtöbben a nyári gyerektáborok kínálatát tekintik át.
(
www.edupress.hu)